به گزارش پایگاه خبری ربیع، به همت معاون امورجوانان جمعیت هلال احمر استان همدان مانور زلزله درخوابگاه های تحت پوشش هلال احمر برگزار خواهد شد.

مریم پاک بین گفت: مانور آمادگی در برابر زلزله در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه شهید مقصودی وبوعلی شهرستان همدان برگزارمی شود.

معاون امورجوانان جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: با توجه به اینکه ایران یکی از حادثه خیزترین کشورهای جهان است و هر ساله شاهد حوادث و سوانح در مناطق مختلف کشور هستیم این امر موجب ایجاد نگرانی و تشویش در سطح جامعه شده و امنیت روانی افراد را دچار تزلزل می کند.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از وقوع خسارات جانی، روانی و مالی حوادث مانور آمادگی در برابر زلزله در خوابگاه های دانشجویی دارای کانون هلال احمر برگزار می شود تا سهمی در جهت آماده سازی و پیشگیری از خسارات مختلف حادثه زلزله داشته باشیم.

پاک بین هدف از اجرای این مانور را افزایش تاب آوری ، ارتقای دانش و مهارت دانشجویان ساکن خوابگاه های دانشجویی برشمرد و خاطرنشان کرد: پناهگیری دانشجویان در داخل و محوطه بیرونی ساختمان خوابگاه، خروج ایمن دانشجویان، امداد رسانی به حادثه دیدگان احتمالی، انجام عملیات نجات از آیتم های این مانور است.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان همدان دارای ۴۵کانون دانشجویی هلال احمر می باشد که در دو خوابگاه دانشجویی این مانور برگزار خواهد شد.