به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان کبودراهنگ از آنجا که تامین آب شرب پایدار از منابع آبی جدید دشوار است، لذاحفظ منابع فعلی از الزامات است و برهمین اساس تمام تلاشمان را به کار گرفته ایم تا روستاهای تحت تنش آبی را به این شیوه مدیریت نماییم تا ازشرایط سخت عبور کنیم

باقر پور قاسمی با اشاره به عملکرد شرکت آبفار در سطح روستاهای شهرستان کبودراهنگ، گفت: در راستای خدمت رسانی هرچه بیشتر به مشترکین،علاوه بر اقدامات انجام شده در سالهای گذشته، در سال جاری نیز ۱۰ روستا، شامل روستاهای اقچلو ،طاهرلو،جزوان ،واشور،خلعت آباد،سولیجه،طاسران، قوشجه، پیر بادام و قزلجه کوهین را تحت پوشش شرکت آبفار آوردیم.

وی ضمن اشاره به پروژه های انجام شده و در حال اجرا در روستاهای شهرستان کبودراهنگ،عنوان کرد:مجتمع عظیم دره اجرای۷هزارمتر خط پمپاژ بالوله GRP 315 و۸۰۰متر لوله چدن داکتیل ،اجرای خط برق به طول ۵۵۰ متر ،نصب ترانسفور ماتور ۱۰۰ کیلووات آمپر باتجهیز چاه و لوله گزاری خط انتقال به طول ۱۲هزارو۵۰۰متر برای روستاهای علیصدر،حسن آباد، خالق وردی ،چاله کند وسولیجه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی از جمله این پروژه هااست.

پورقاسمی در ادامه با بیان اینکه ایجاد شبکه داخلی روستا های جزوان،سولیجه، زین آباد به طول ۱۳ هزارو ۵۰۰ متر از دیگر پروژه های انجام شده در سال جاری می باشد، اظهارکرد:حفر چاه دستی در روستای احمد آباد، عبدل آباد، آقچه قیه و همچنین حفر چاه مکانیکی عمیق در روستای آق تپه و عبدلمومن ،پرورق نیز در شهرستان کبودراهنگ عملیاتی شده است.

وی همچنین به تجهیز چاه در روستاهای دستجرد، چارسوق، ویان ،مخور،امیرآباد،ایده لو وطاهرلو اشاره و بیان کرد: در راستای خدمت رسانی هرچه بیشتر ، قسمتی از شبکه های فرسوده روستاهای قهوردعلیا،قهورد سفلی، گزل عبدال، خبرارخی، سوباشی، اوزون دره،آق تپه،جین طراقیه،مسجدین، عین آباد وسراب به طول ۱۲هزار متر از محل اعتبارات استانی تعویض و ترمیم وانشعابات مشترکین استاندارد سازی گردید.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان کبودراهنگ در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر ۱۶ درصد از شبکه های داخلی آبرسانی روستاهای تحت پوشش شهرستان کبودراهنگ فرسوده است که به منظور اصلاح آن نیازمند ۴ میلیارد ریال اعتبار هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع هدررفت آب از طریق انشعابات غیر مجاز اشاره کرد و گفت:در راستای کاهش هدررفت آب آشامیدنی ۵۹۲ مورد انشعاب غیر مجاز در سطح روستاهای تحت پوشش شهرستان شناسایی شد، که تاکنون از این تعداد ۱۸۲ مورد تبدیل به مجاز شده و الباقی در دست اقدام می باشد.

وی افزود: از آنجا ی که تامین آب شرب پایدار از منابع جدید دشوار است،حفظ منابع فعلی از الزامات است و بر همین اساس تمام تلاشمان را به کار گرفته ایم تا روستاهای تحت تنش آبی را مدیریت نماییم تااز شرایط سخت عبور کنیم.

پور قاسمی همچنین بیان کرد: در راستای اصلاح الگوی مصرف و کنترل فرایند های تولید اصلاح و توزیع آب آشامیدنی اقدام به نصب و راه اندازی دستگاه تله متری،مانیتورینگ وتله کنترل در روستاهای سطح شهرستان نموده ایم.

وی در خصوص آبرسانی سیار در سطح روستاهای شهرستان کبودراهنگ نیز گفت: در حال حاضر در روستاهای طاهرلو، آق داش مهربان ،آقچه قیه، چورمق،پیرانبا ر، آق تپه وسراب آبرسانی به صورت سیار انجام می شود