به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، محمدرضا خاکی، کارگردان و مدرس دانشگاه، ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: ابتدا قرار بود «آتش‌سوزی‌ها» در تالار وحدت به صحنه برود که امکانش فراهم نشد و الان به تالار مولوی رسیده‌ایم.

وی درباره فراخوانی که برای انتخاب نقش‌ها داده بودند، گفت: تعدادی از پرسوناژهای این نمایش می‌بایست جوان باشند ما هم فراخوان منتشر کردیم، منتها اصلا فکر نمی‌کردیم این اندازه استقبال شود و نزدیک به ۴۸۰ نفر درخواست داده‌اند و حال برای اما انتخاب کمی سخت شده است.

خاکی در ادامه یادآور شد: قرار بود این هفته براساس فراخوان بازیگران را انتخاب کنیم منتها به دلیل تداخل با جشنواره تئاتر مقاومت ، قرار شد هفته آینده انتخاب نقش‌ها صورت بگیرد. من امیدوار هستم که برای هر نقش دو نفر بازیگر انتخاب کنیم که برای هر نقش جایگزین هم وجود داشته باشد.

این کارگردان تئاتر درباره نحوه انتخاب بهترین بازیگران گفت: برای ما هم پر انرژی بودن بازیگر و هم دانش او مهم است. خیلی دانشجویان را سراغ دارم که سر کلاس حتی قادر به روخوانی از نمایشنامه هملت هم نیستند!

وی همچنین گفت: برای برخی نقش‌ها مثل نقش اصلی دختر که از سن ۱۴-۱۵ سالگی تا ۷۰ سالگی در کار وجود دارد می‌بایست چند بازیگر انتخاب کنیم. برای بازیگران اصلی تلاش داریم بازیگران حرفه‌ای انتخاب کنیم قبلا خاطرم می‌آمد برای برخی از این نقش‌ها بازیگران خود مطلع که می‌شدند، درخواست می‌دادند اما الان خیلی‌ها درگیر پول و سیستم ستاره‌ای شده اند. بایان حال باز هم امیدوارم بازیگرانی باشند که کار با باتجربه‌ها و کار اصیل برایشان مهم باشد.

خاکی در پایان گفت: امیدوارم حمایت از این پروژه که دارای یک فضای ترکیبی از حضور با تجربه‌ها و جوان‌ترها خواهد بود، وجود داشته باشد.

در نمایشنامه «آتش سوزی‌ها»، وقتی که سردفتر لوبل وصیتنامه نوال مروان، مادر فرزندان دوقلو، ژان و سیمون را برای آنها قرائت می‌کند، باعث زنده شدن داستان تولد مبهم این خواهر و برادر و طرح پرسش هایی درباره گذشته آنها می‌شود؛ اینکه چه کسی پدرشان بوده است؟ چگونه دور از سرزمین مادری در کشور کانادا به دنیا آمده‌اند؟ و … .

انتهای پیام/