به گزارش پایگاه خبری ربیع، نماینده گزینش صنعت آب و فاضلاب کشور در آبفا اصفهان گفت: همایش اخلاق حرفه ایی در گزینش با حضور ۲۸ نفر از استانهای تهران، اصفهان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی؛ خراسان رضوی، یزد و لرستان طی دو روز در اصفهان برگزار شد.

مرتضی مهاجری با بیان اینکه در  این دوره آموزشی، به تشریح اخلاق در گزینش پرداخته شد؛ تصریح کرد: در دوره آموزشی اخلاق حرفه ایی در گزینش،  ده فرمان حضرت موسی  برگرفته از سوره انعام در آیات ۱۵۱،  ۱۵۲  و ۱۵۳ مورد آموزش قرار گرفت.

وی رعایت مسائل اخلاقی در گزینش را  بسیار حائز اهمیت برشمرد و خاطر نشان ساخت: گزینشگران باید به دور از نگاه سلیقه ایی سعی در انتخاب و تایید افراد نمایند چراکه بسیاری از افراد جدای از معایب دارای محاسنی هم هستند که باید مدنظر قرار گیرد.

نماینده گزینش صنعت آب و فاضلاب کشور در آبفا اصفهان افزود: اخلاق در گزینش تاکید بر  اعمال قانون در  انجام فعالیت ها دارد  این در حالیست که  رعایت اخلاق در کار مستلزم اجرای   سیستم  تشویق و تنبیه است تا در نهایت  وظایف بهتر و صحیح تر انجام شود.

مهاجری پرداختن به نگاه سلیقه ایی را بسیار مخرب برشمرد و اظهار داشت: اگر به مسائل پیرامون نگاه سلیقه ایی داشتیم و این موضوع باعث شد تا حقی ضایع شود در برابر خداوند متعال باید پاسخگو بود پس باید به دور از  غرض ورزی اخلاق در گزینش را رعایت نمائیم.