به گزارش پایگاه خبری ربیع،با بررسی پرفروش ترین برندهای موبایل در سه ماهه سوم سال، به خبرهای جالب توجهی دست پیدا خواهیم کرد. بر اساس اخبار منتشر شده از سوی Counterpoint Research، کمپانی سامسونگ همچنان پرفروش ترین برند جهان است اما فاصله این برند با رقبایش بسیار کاهش پیدا کرده است. بر اساس اخبار منتشر شده، ۱۹درصد از سهم بازار جهانی به این برند کره ای اختصاص دارد. حال قصد داریم به بررسی پرفروش ترین برندهای موبایل بپردازیم.

پرفروش ترین گوشی های موبایل متعلق به چه برندهایی است؟

در سال جاری هوآوی فروش بسیار خوبی را تجربه کرده و خود را به عنوان دومین برند موبایل پس از سامسونگ معرفی کرده است. همانطور که بیان شد سامسونگ ۱۹درصد از بازار فروش را به خود اختصاص داده و ۱۴درصد از سهم بازار نیز متعلق به هوآوی است. اپل با وجود عرضه سه گوشی هوشمند، رتبه دوم خود را از دست داده و از این پس باید آن را برند سوم گوشی های موبایل دانست. اپل این روزها ۱۲درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

بعید به نظر می رسد برندهای دیگر، توان رقابت با این سه تولید کننده بزرگ موبایل را داشته باشند، با این وجود اوپو و شیائومی این روزها ۹درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند. همچنین برند ویوو ۸ درصد و لنوو نیز ۳درصد از بازار فروش را از آن خود کرده اند.

در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸، فروش گوشی های موبایل ۵درصد کاهش پیدا کرده و حدود ۳۸۰ میلیون گوشی موبایل به فروش رسیده است. حال قصد داریم به بررسی برندهای پرفروش در سراسر جهان بپردازیم.

پرفروش ترین برند های موبایل متعلق به چه برند هایی است؟

اوپو در آسیا پیشتاز است

کمپانی اوپو ۱۶درصد و هوآوی و ویوو ۱۵درصد از سهم بازار فروش آسیا را برعهده دارند. شیائومی نیز ۱۴درصد بازار را به خود اختصاص داده است. سامسونگ در سال اخیر فروش خوبی در آسیا نداشته و این برند تنها ۱۰درصد از پازل پرفروش ترین برندهای موبایل را در آسیا به خود اختصاص داده است.

پرفروش ترین برندهای موبایل در اروپا؛ سامسونگ پیشتاز است

کمپانی کره ای سامسونگ ۳۱درصد از بازار فروش اروپا را به خود اختصاص  داده و هوآوی با ۲۲درصد در رتبه دوم قرار دارد. حضور برند اپل در جایگاه سوم کاملا عجیب است اما به هر حال اپل این روزها سومین برند موبایل محسوب می شود. شیائومی و آلکاتل نیز در رده های بعدی قرار دارند.

اپل در آمریکای شمالی قدرتنمایی می کند

در آمریکای شمالی اپل قدرتمندترین برند به شمار می رود و ۳۹درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. پس از آن، سامسونگ با ۲۶درصد و ال جی با ۱۷درصد، پرفروش ترین برندهای موبایل محسوب می شوند.

آمریکای جنوبی؛ تعیین کننده فروش سامسونگ

پرفروش ترین برند های موبایل در اروپا ، سامسونگ پیشتاز است

در بازار آمریکایی جنوبی خبری از برند اپل نیست. ۳۷ درصد از بازار فروش این منطقه مربوط به سامسونگ است و لنوو در رده دوم قرار می گیرد. ۱۵ درصد از این بازار به برند لنوو مربوط می شود و هوآوی در رده سوم قرار گرفته است.

آقریقا و خاورمیانه ، سامسونگ بی رقیب است

در این محدوده نیز سامسونگ در صدر قرار گرفته و هوآوی با فاصله بسیار زیاد در رده دوم قرار دارد. حضور برند تکنو با سهم بازار ۹ درصد جالب توجه خواهد بود.