به گزارش پایگاه خبری ربیع،خبری که به تازگی در مورد روابط آمریکا و شرکت هواوی منتشر شده نشان می دهد که دولت آمریکا از هم پیمانان خود درخواست کرده که از تجهیزات شرکت هواوی استفاده نکنند.

دولت آمریکا اعلام کرد: از تجهیزات و محصولات شرکت هواوی استفاده نکنید!

دولت آمریکا در تلاش است تا هم پیمانان خود را متقاعد کند تا از تجهیزات شرکت هواوی استفاده نکنند و این موضوع را اعلام کرده اند که این تجهیزات می تواند امنیت آنها را به خطر بیاندازد. منابع نزدیک دولت آمریکا این موضوع را اعلام کرده اند که دولت آمریکا مقامات رسمی خود برای صحبت با تولیدکنندگان قطعات در آلمان ، ژاپن و ایتالیا ارسال کرده و گفته است که اگر این شرکت ها از استفاده از تجهیزات چینی خود داری کنند ، قطعا مشوق های مالی از سوی آمریکا دریافت خواهند کرد.

شرکت هواوی و بستر اینترنت ۵G

همین امسال دولت آمریکا ، دولت را از استفاده از دستگاه های ساخت هواوی ممنوع کرد. آمریکا همچنین فروش دستگاه های ساخت هواوی را در فروشگاه های مناطق نظامی ممنوع اعلام کرد. اگرچه به نظر می رسد مناطقی که دولت آمریکا دسترسی کمتری به آن دارد کمی با موضوع هک شدن مساله دارند. یکی دیگر از مسائل نگران کننده جدید عرضه اینترنت ۵G است که می تواند مشکلات امنیتی بیشتری را رقم بزند.

اختلاف اصلی آمریکا و چین

اگرچه نگرانی ها در مورد استفاده از سیستم های ارتباطی چینی به صورت روزافزون افزایش پیدا می کند ولی می توانیم بگوییم که منشا اصلی این نگرانی ها بین چین و آمریکا توسط رییس جمهور آمریکا یعنی دونالد ترامپ شکل گرفته است. به هر حال هواوی این موضوع را اعلام کرده است که این شرکت جدا از دولت آن کشور فعالیت دارد ولی یکی از سناتورهای آمریکا گفته که هواوی بازوی دولت چین است. روسای FBI ، CIA و NSA همگی هشدار داده اند که سرویس های ارتباطی چینی خطرناک هستند.شرکت هواوی و بستر اینترنت 5G

مراکز خدماتی شرکت هواوی

جدا از تمام این نگرانی ها ، هواوی به تازگی یک مرکز خدماتی در بریتانیا تاسیس کرده تا بتواند مشکلات اخیر امنیتی سرویس های مختلف را به صورت جدی برطرف کند. خیلی از افراد اعتقاد دارند که این یک تضمین محدود است. یک سرویس مشابه هم به تازگی در آلمان توسط شرکت هواوی تاسیس شده است.

واکنش شرکت هواوی نسبت به اخبار و حواشی اخیر

به تازگی شرکت هواوی نسبت به این خبر واکنش نشان داده و اعلام کرده که کمی شگفت زده شده است و اعلام کرده که دولت آمریکا کمی پیش قضاوت در مورد شرکت هواوی داشته است. این شرکت اعلام کرده چنین فعالیت هایی نباید مشوق داشته باشد و ما چنین کارهایی را تمجید نمی کنیم.

اظهارات شرکت هواوی در مورد ارتباط این شرکت با دولت چین

هواوی یک شرکت خصوصی و مستقل است که توسط کارمندان این شرکت اداره می شود و صاحب امتیاز آن کارمندان هستند. هواوی سعی کرده تا با استفاده از قوانین و سیاست های خود رو به جلو قدم بردارد. دولت چین هیچ امتیازی در این شرکت ندارد. این شرکت در ۱۷۰ کشور و منطقه مختلف فعالیت دارد. تمام تصمیمات ما بر اساس سیاست کسب و کار ما تعیین می شود. ما برای اینکه بتوانیم اعتماد مشتریان و شرکای خود را جلب کنیم ، شفاف سازی خود را بیشتر از قبل کرده ایم. برای مثال ما همیشه گزارش عملکرد خود را برای همگان منتشر می کنیم.