به گزارش پایگاه خبری ربیع،

سرهنگ رحیمی رونمایی از اجرای طرح آموزشی طرح «کلاه، سر و زندگی» برای کاهش تصادفات موتورسواران در ۲۲ بهمن خبر داد.به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان، سرهنگ رحیمی،رئیس پلیس راهور کاشان در شصت و هشتمین جلسه رسمی شورای شهر مورخ ۲۷/۸/۹۷ با موضوع بررسی وضعیت ترافیک گفت: از آنجا که بیشترین تصادفات کاشان توسط موتورسواران با بیشترین مصدومیت و آسیب از ترومای سر است این طرح در راستای کاهش تصادفات و ترویج فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی اجرا می شود.وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث قرارگاهی و کنترل تصادفات جرحی، فوتی و خسارتی گفت: آمار ما در تصادفات جرحی و فوتی خوب نیست.به گفته وی، بیشترین تصادفات جرحی و فوتی از موتور سیکلت ها و عابرین پیاده است.سرهنگ رحیمی، لزوم بحث آموزش را تاکید کرد و گفت: همه ارگان ها و نهادها باید با کمک و همکاری و هم افزایی یکدیگر  بتوانیم این آمار را کاهش دهیم.وی با اشاره به اینکه مساله ترافیک داخلی شهر در معابر رجایی، بهشتی، فاضل نراقی، دروازه دولت و دیگر شبکه راه های داخلی شهر از سال ۱۳۳۳ احداث شده است گفت: با افزایش آمار خودروها  و وضعیت روز شهر می طلبد که راه و روش جدیدتری برای کنترل ترافیک تدبیر کنیم.به گفته وی، ظرفیت پارکینگ های بهشتی و رجایی با ظرفیت فعلی تکمیل می شود و نیاز به راهکار دیگری برای رفع ترافیک این معابر هست.وی، احداث پارکینگ های حاشیه ای بصورت مجزا در هر منطقه بویژه در محدوده بازار ، مطب پزشکان، میدان کمال الملک، ۱۵ خرداد و خیابان باباافضل را کار بسیار موثری در کاهش معضل ترافیک در مناطق دانست و گفت:  نصب دوربین های پایش تصویری و کنترل خودروها با طرح زوج و فرد نیز از راهکارهای کاهش ترافیک در سطح شهر بویژه در خیابان شهید رجایی، میدان ۱۵ خرداد تا خیابان امیرکبیر و محور آن،  است.به گفته وی، برای کاهش ترافیک خودروهای سنگین و نیمه سنگین نیز که در شهر کمربندی نداریم می توان طرح ساعات تردد را ساماندهی واجراکرد.سرهنگ رحیمی، تردد روزانه ۱۵ محموله ترافیکی با کندی سرعت را عامل بار ترافیکی شهری تاکیدکرد و گفت: شهرداری در بحث پارکینگ ای حاشیه ای نیروهای خود را برای روان سازی و تسهیل در عبور و مرور افزایش دهد.وی در پایان با تاکید بر همکاری تنگاتنگ راهنمایی رانندگی با شهرداری گفت: در خصوص احداث پل های عابر پیاده بیشترین بحث جانمایی پل های عابر پیاده را سرعت و عرض خیابان عنوان کرد.سرهنگ رحیمی ، تبلیغات محیطی،  اجرای مطالعات و بررسی های موشکافانه در اجرای برنامه ها را خواستارشد و گفت: کمبود روشنایی معابر در سطح نیز از دیگر مشکلات ترافیکی است که عامل کاهش دید و تصادفات می شود.وی در پایان کنترل سرعت و آرام سازی معابر و پایش تصویری را نیز تاکیدکرد و گفت: وجود خوردهای سنگین در سطح شهر با توجه به آلودگی هوا و سردی جو یک معضل ترافیکی شهری ذکرکرد.