به گزارش پایگاه خبری ربیع، حمید رضا تاملی شامگاه چهارشنبه در جلسه تعزیرات حکومتی که در فرمانداری اردستان برگزار شد، اظهار داشت: در این نوع جلسات لازم است در خصوص مشکلات کشاورزی و صنعت صحبت کنیم اما  موضوع تشدید نظارتدر ارتباط با  اصناف و بازار نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی  با بیان اینکه شاید بازرسی از دو هزار و ۷۰۰ واحد صنفی در شهرستان ممکن نباشد اما برخورد با دانه درشت های اقتصادی معروف به متخلفان متجاهر امکان پذیر است، ابراز داشت:  افرادی هستند که سالها در صنوف مختلف مشهور به گران فروشی هستند و به قانون نیز تمکین نمی کنند، با توجه به کوچکی منطقه و آشنایی اغلب افراد با یکدیگر در اردستان، پلمپ تعدادی اندک از واحدهای متخلف به اندازه ۱۰۰ مورد بازرسی عمومی تاثیرگذار است.

ایجاد بازار مشاغل خانگی در اردستان

وی بیان داشت: از شهرداری می خواهیم طبق ابلاغات قانونی نسبت به راه اندازی و ساماندهی بازار روز مشاغل خانگی اقدام کند زیرا می توان در خصوص توزیع محصول در این بازار تکلیف قانونی داشت.

فرماندار اردستان تاکید داشت: راه اندازی بازار مشاغل خانگی می تواند کمکی برای اشتغال های خرد باشد و در موضوع توانمند سازی بانوان نیز موثر است.

تاملی افزود: برای راه اندازی این بازار نیاز به یک تشکیلات عریض و طویل نیست و با یک مقدمات اولیه می توان بازار مشاغل خانگی در اردستان را ایجاد کرد.

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد و گرم دولتی در اردستان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان در ادامه این نشست اظهار داشت: به منظور تنظیم بازار در یک ماه گذشته بیش از ۲۰ تن گوشت دولتی منحمد و گرم در شهرستان توزیع شده است.

محمد رضا باقری افزود: از گوشت های توزیعی ۱۶ تن منجمد و  چهارتن گوشت تازه است و در روزهای آینده دو تن دیگر توزیع خواهد شد.

وی ابراز داشت: هشت اتحادیه از ۱۲ اتحادیه شهرستان نیاز به انتخابات داشتند که انتخابات همه این اتحادیه ها  با حضور نماینده فرمانداری به صورت الکترونیکی و بدون هیچ اعتراضی به پایان رسید.