به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  ایسنا، سید «مناف هاشمی» در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در گلستان، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره اهداف مختلفی دارد که مهم‌ترین آن می‌تواند این باشد که اقوام با صلح و صفا در کنار یکدیگر زندگی کنند و ضمن احترام به همه اقوام، سنت‌ها و میراثی که دارند، طبیعتاً باید تحمل‌های لازم را پیدا کنند تا بتوانند در کنار هم مباحث را دنبال کنند، به طوری‌که هم مسائل فرهنگی خودشان را مورد توجه قرار دهند و هم آسیبی به وحدت کشور و استان وارد نشود.

وی افزود: عملیاتی کردن این روش در استان‌هایی که اقوام مختلف در آن زندگی می‌کنند، هنرمندی خاصی را می‌طلبد. در گلستان با محوریت نماینده ولی‌فقیه، مسئولین و اقوامی که در این استان بودند، پذیرفتند که برخی موضوعات را باید تحمل کنند و به سنت‌های یکدیگر احترام بگذارند.

وی با بیان این‌که در این راستا گلستان از استان‌های نمونه کشور است، گفت: یکی از اهداف این جشنواره‌ها وحدت، احترام گذاشتن و تحمل کردن همدیگر است.

استاندار گلستان با اشاره به جنبه اقتصادی برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: امروزه یکی از ظرفیت‌های بزرگ بسیاری از کشورها، گردشگری است. در گلستان با وجود حدود ۱۵۰۰ نقطه میراثی و گردشگری، طبیعتاً باید از این ظرفیت استفاده بیشتری کنیم. در استان ساختمان‌های قدیمی، مکان‌ها، مساجد بزرگ، گورستان‌ها، برج‌های تاریخی زیادی وجود دارد.

هاشمی افزود: با توجه به تلاش‌های دولت تدبیر و امید در ۵ سال گذشته، نگاه مردم ایران به استان گلستان دیگر نگاه صرفاً گذر به مشهد مقدس نیست، امروز دیگر شاهد توقف گردشگران و مسافران در استان و استفاده از بوم‌گردی‌ها هستیم.

هاشمی اظهار امیدواری کرد که شمار بوم‌گردی‌های ما تا پایان سال از ۱۵۰ بوم‌گردی عبور کند. این امر نشان می‌دهد که هم گردشگران خارجی و هم گردشگران داخلی طبیعت استان گلستان را شناسایی کردند.

وی خاطرنشان کرد: هر چند که این جشنواره‌ها زحماتی دارد اما به نوعی سرمایه‌گذاری است. هرگونه هزینه کردن در این مباحث می‌تواند سرمایه‌گذاری برای اشتغال پایدار و درآمد پایدار برای مردم استان گلستان باشد.

انتهای پیام