به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس اداره بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با توجه به اهمیت سکته مغزی و رسیدگی هرچه زودتر به بیماری مطرح شده راه‌اندازی واحدهای درمان سکته مغزی توسط وزارت بهداشت را دردستور کار قرار داد.

شهربانو مظاهری،  تأکید کرد: بیمارستان‌های ۷۲۴ را بشناسید که ۱۱ بیمارستان در حال حاضر در استان اصفهان فعال هستند، این بیمارستان‌ها باید واجد تیم سکته مغزی باشند، سی تی اسکن و شرایط تزریق داروی حل کننده لخته خون را نیز داشته باشند.

وی عنوان کرد: در شهر اصفهان بیمارستان‌های الزهرا، امین، شریعتی، غرضی و کاشانی و در شهرستان‌های دیگر نیز بیمارستان‌های شهید منتظری نجف آباد، گلدیس شاهین شهر، شهید اشرفی و ساعی خمینی شهر، امام خمینی فلاورجان، شهدای لنجان و محمد رسول الله مبارکه از بیمارستان‌های ۷۲۴ هستند، نایین و داران نیز واجد شرایط هستند که بیمارستان ۷۲۴ داشته باشند.

مظاهری تأکید کرد: در کل آمار مطلوبی نسبت به جهان داریم؛ فاصله زمانی ورود بیمار به بیمارستان ۷۲۴ و شروع روند درمان نیز مهم است که در استان اصفهان این زمان زیر ۵۰ دقیقه است که شرایط خوبی دارد که در کل باید زیر یک ساعت باشد و در کشورهای پیشرفته بعضاً زیر نیم ساعت است.