به گزارش پایگاه خبری ربیع، استاندار سابق همدان اظهار کرد:  ۳۲هزار شغل از ابتدای ۹۶ تا آبان ۹۷ در استان ایجاد و ۳۸ هزار شغل در سامانه رصد ثبت شده است.

“محمدناصر نیک‌بخت” در مراسم تکریم خود گفت: در تمام ایران هیچ استانی به شایستگی، جامعیت، ارزشمند و برخورداری از علما، ادبا، شعرا، تاریخ و تمدن و طبیعت نداریم.

استاندار سابق همدان افزود: امسال دو رویداد بزرگ همدان ۲۰۱۸ و جشنواره پویانمایی به خوبی در همدان برگزار شد و روز گذشته نیز جشنواره تئاتر کودک آغاز به کار کرد.

وی تصریح کرد: شاهرخی همه خصوصیات را برای استاندار شدن داشت و برای اداره استان شایستگی‌های بسیاری از جمله صداقت، وفاداری و ریزبینی و تیزبینی را دارد.

وی از  برگزاری ۴۳۰ جلسه با وزرا، مدیران بانک‌ها و سازمان‌ها در طول ۵ سال در تهران برای پیگیری امور استان خبر داد و اظهار داشت: برای پتروشیمی هگمتانه ۱۱۴ جلسه را برگزار کردیم.

نیکبخت واگذاری ۶۱۰ طرح دولتی به بخش خصوصی ، ثبت لالجین به عنوان شهر جهانی، انتخاب ملایر به عنوان نشان ملی مبل و منبت و تویسرکان دارای نشان جغرافیایی مبل و منبت، ۱۰ مورد سرمایه گذاری خارجی در استان به ویژه در حوزه تاسیس نیروگاه های خورشیدی، تکمیل راه آهن، آزاد راه ساوه به همدان، انتقال پساب همدان به نیروگاه شهید مفتح، بهره برداری از تصفیه خانه های سطح استان، احداث پنج نیروگاه خورشیدی، تکمیل ۹ مجتمع آبرسانی روستایی، تکمیل گازرسانی در سطح روستاهای بالای ۲۰ خانوار را از دیگر اقدام های دوره استانداری خود دانست.

وی با اشاره به راه‌اندازی قطار در همدان در دوران مسئولیتش، گفت: وعده داده بودم همه خبرنگاران را به مشهد مقدس اعزام کنم که از ۱۳۰ خبرنگار ۷۰ نفر باقیمانده است که از شاهرخی می‌خواهم وعده اعزام آن تعداد از خبرنگارانی که قرار بود با قطار به مشهد مقدس مشرف شوند را محقق کنند تا بنده بدقول نشوم.

استاندار سابق همدان با بیان اینکه ۴۰ میلیارد تومان برای فرودگاه همدان هزینه شده است، از مردم همدان خواست سفرهای خود را با پرواز انجام دهند.

وی به پرداخت ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی از آبان ۹۲ تا کنون به واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: از بانک‌های استان قدردانی می‌کنم و از آنها می‌خواهم همکاری خود را با آقای شاهرخی ادامه دهند و از ایشان حمایت کنند.

نیکبخت با بیان اینکه  ۳۲هزار شغل از ابتدای ۹۶ تا آبان ۹۷ در استان ایجاد و ۳۸ هزار شغل در سامانه رصد ثبت شد،گفت: در این مدت ۶۱۰ پروژه دولتی به بخش خصوصی واگذار شد و ۶ هتل نیز به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد اراضی مستعد استان به آبیاری مدرن تجهیز شد، در بخش دیگری از سخنانش از احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل سخن به میان آورد.

نیکبخت نرخ مشارکت اقتصادی همدان را ۴۴.۷ دانست و با اشاره به ایجاد یک‌هزار و ۵۰۰ تخت جدید در بیمارستان‌ها گفت: این اتفاقات در راستای ارائه خدمات به مردم انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون به لطف خود با محوریت نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان، نمایندگان مردم در مجلس، روحانیت، ائمه و همکاری خوب دستگاه های نظارتی شاهد رشد و توسعه استان همدان هستیم.