به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمد نعیم امینی فرد ادامه داد: اگر می خواهیم استانی یک پارچه داشته باشیم باید سیستم اداری، انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد، فرصت های بی نظیری نصیب استان شده است و با توجه به نقش محوری که چابهار در شرق کشور دارد، دیدن پیوست های اجتماعی و محیط زیستی الزامی است و باید از بومیان استان برای توسعه استفاده کرد و استان را نیز متوزان دید.

به گفته وی، معافیت چابهار از تحریم ها یک فرصت استثنایی است که باید از آن استفاده کرد و مهم ترین پیشران توسعه راه های مواصلاتی و راه آهن است که اقدام هایی برای رونق آن در حال انجام است.

وی اذعان کرد: وضعیت اشتغال در استان بحرانی و نسبت به گذشته نا به سامان تر شده است که باید به معیشت مردم توجه شود.

نماینده ایرانشهر خاطرنشان کرد: تأکید ما بر توازن منطقه‌ای بوده و نظام نیز نگاه برابری به تمام اقوام دارد .

وی بابیان اینکه مسائل اشتغال بلوچستان وضعیت نابسامانی دارد، افزود: دولت نتوانسته در سالیان اخیر سرمایه‌گذاری مناسبی برای اشتغال مولد در جنوب سیستان و بلوچستان انجام دهد.

امینی فرد در ادامه بیان کرد: برای جبران عقب ماندگی تاریخی سیستان و بلوچستان ضرروی است با اعمال ساز و کارهای مختلف نظیر اعطای تسهیلات از ظرفیت های این منطقه برای رشد و توسعه آن بهره گرفت.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تقدیر از تلاش های دولت در عرصه نظام سلامت استان نیز گفت: دولت با همتی بلند در چند سال اخیر توانسته شاخص های سلامت در استان محروم سیستان و بلوچستان را ارتقا دهد .

امینی فرد اظهار کرد: تقویت حوزه سلامت در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت صورت گرفت و در سیستان و بلوچستان خدمات چشمگیری را در مساله بهداشت و درمان شاهد بوده ایم.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور است که بیشترین مرز آبی و خاکی را دارند و می توان گفت تنها استانی است که دسترسی به سواحل اقیانوسی را دارند و از این مسیر، فرصت‌های خوبی نیز ایجاد شده است .

امینی فرد در ادامه به اهمیت سواحل مکران نیز اشاره کرد و گفت: در توسعه سواحل مکران اگر پیوست اجتماعی آن نیز تهیه شود و مردم این منطقه از منافع توسعه سواحل مکران بهره‌مند شوند، یک موقعیت مناسب به وجود خواهد آمد .

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مناطقی که از ایرانشهر به پایین قرار دارند، موقعیت‌های خوبی برای کشاورزی و احداث صنایع تبدیلی دارند، همچنین در شمال استان سیستان و بلوچستان همانند جنوب و مرکز استان فرصت‌های خوبی برای گردشگری وجود دارد .

نماینده مردم ایرانشهر گفت: موقعیت‌های خوبی در سراوان به لحاظ وجود مواد معدنی وجود دارد که با توجه به وضع نامناسب اشتغال این منطقه می‌تواند به اشتغالزایی در استان کمک کند.