به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رضا اکبری مدیرکل دفتر نگهداری راههای سازمان با اعلام این مطلب افزود: تاکنون ۴۰ کیلومتر از محور ۸۰ کیلومتری ایلام به مهران چهارخطه شده است و مابقی در دستور کار قرار دارد. این در حالی است که در این محور یک تونل و یک پل بزرگ در دست احداث است.

اکبری خاطرنشان کرد: مسیر ایلام – مهران مهمترین جاده در استان ایلام است که در برخی از مقاطع، از مناطق صعب‌العبور می‌گذرد که این امر اجرای این پروژه را پر هزینه و سخت ساخته است.

مدیرکل دفتر نگهداری راهها همچنین با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود این بزرگراه تا پایان سال ۹۸ تکمیل شود، افزود: ساماندهی و ایمن‌سازی و تکمیل پروژه­های راهسازی منتهی به مرزها از گذشته با کمبود اعتبار مواجه بوده است و این پروژه‌ها اغلب اعتبار مصوب بنام پروژه به میزان کافی نداشتند و در این راستا با کمک اعتبارات دیگر طرح­ها، پروژه‌هایی برای بهسازی و ایمن‌سازی محورهای مرزی در استانهای ایلام، کرمانشاه و خوزستان تعریف شده است تا ایمن‌سازی این محورها با سرعت بالاتری اجرایی شود.

​اکبری درخصوص وضعیت موجود محور ا یلام – صالح‌آباد – مهران گفت: کیلومتر صفرتا ۴ محور ، قبلاً چهارخطه شده و دارای نیوجرسی است، کیلومتر ۴ تا ۲۵ (سه راهی جنداله) حدود ۸ کیلومتر تا قبل از اربعین تکمیل می‌شود، کیلومتر ۲۵ تا ۵۴ این محور، چهارخطه شده است و از کیلومتر ۵۴ تا ۶۲، دوخطه قدیم بهسازی و اصلاح شده است.

وی افزود :از کیلومتر ۶۲ تا ۸۰ محور ایلام – صالح‌آباد – مهران طی سالهای گذشته و سال جاری چهارخطه شده است و ۵ کیلومتر از آن دارای نیوجرسی است. در مجموع طی یک سال گذشته حدود ۲۶ کیلومتر از این محور راهسازی شده است و حدود ۷۰ درصد از کل محور نیز آماده بهره‌برداری می‌باشد.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  در ارتباط با وضعیت محور ملکشاهی – مهران گردنه ترشاوه گفت: ۲/۵ کیلومتر این محور، سال گذشته با مشخصات راه اصلی انجام شد و ۲/۵ کیلومتر دیگر طی چند روز آینده تکمیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: محور دهلران – اندیمشک به طول ۱۲ کیلومتر با مشخصات چهارخطه در حال اجرا است که ۹ کیلومتر از آن آماده بهره‌برداری بوده و مابقی در دست تکمیل قرار دارد.

اکبری همچنین گفت: محور ایلام – حمیل حدود ۱۰ کیلومتر در حال تکمیل و راهسازی به صورت چهارخطه است و محور ایلام – ایوان به طول ۴ کیلومتر در محدوده گله‌ جار نیز به صورت چهارخطه اجرا شده است. . بنابراین طی سال گذشته در مجموع ۵۷ کیلومتر راهسازی با همت اداره کل راه و شهرسازی استان در استان ایلام انجام شده است.

مدیرکل دفتر نگهداری راهها به اجرای پروژه‌های ایمن‌سازی ۱۹ نقطه مستعد حادثه در محور ایلام – ملکشاهی – مهران به عنوان محور برگشت زائران اربعین حسینی که دارای پیچ تند بوده است اشاره کرد و افزود:

در این محور عملیات ترانشه‌برداری، اصلاح قوس و افزایش فاصله دید انجام شده است. در محور مهران-دهلران نیز عملیات تعریض ابنیه فنی و اصلاح برخی از قوسها جهت ارتقای ایمنی محور انجام شده است.