به گزارش پایگاه خبری ربیع، رباب عزیزخانی به فعالیت ۷۷ باب کتابخانه در سطح استان اشاره کرد و گفت: سعی و تلاش بر این است تا تجهیز و توسعه‌ کتابخانه‌ها در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: ۱۹ تا ۳۰ آبان ماه به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده و شعار امسال (حال خوش خواندن) نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ آبان ماه عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان رایگان است، افزود: بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

بازگشایی تالار بیضا کتابخانه شهید مطهری اردبیل همزمان با هفته کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یادآور شد: تالار بیضا کتابخانه شهید مطهری اردبیل به صورت کامل بازسازی شده و در هفته کتاب به بهره برداری می رسد.

رشد ۲۲ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی

وی از رشد ۲۲ درصدی اعضای کتابخانه های عمومی این استان در هفت ماهه سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد اعضای کتابخانه های عمومی استان ۵۹ هزار و ۱۲۰ نفر است.

عزیزخانی تصریح کرد: برنامه های نقد، بررسی و معرفی کتاب، اجرای مراسم های بلند خوانی کتاب با حضور کودکان و اعضای فعال کتابخانه، برگزاری کارگاههای آموزشی مناسبتی هفته کتاب برای اعضای کتابخانه، جمع خوانی و نشست های کتاب خوان، برگزاری نمایشگاههای داخل کتابخانه ای، آذین بندی کتابخانه ها، عضویت رایگان در تمام کتابخانه های عمومی استان همزمان با ۲۴ آبان و روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، هماهنگی جهت بازدید دانش آموزان مدارس از کتابخانه های عمومی را تنها بخشی از برنامه هایی دانست که در داخل کتابخانه های عمومی برگزار می شود.

اعلام برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی

وی در ادامه سخنان خود با تشریح برنامه های ادارات کتابخانه های عمومی شهرستانها و ستاد استان، افزود: مراسم غبار روبی از مزار شهدا، دیدار با کتابفروشان نمونه استان و همچنین انتشارت فعال در حوزه کتاب، دیدار با مسئولان استانی از جمله نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه اردبیل و مقامات استانی در مرکز استان و به تبع آبان دیدار با ائمه جمعه و فرمانداران در مراکز شهرستانها، حضور روئسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستانها در نماز جمعه شهرستان وسخنرانی و ارائه عملکرد کتابخانه های عمومی پیش از خطبه های نماز جمعه، برگزاری مراسم رونمایی از کتاب نویسندگان بومی استان، و چندین برنامه فرهنگی دیگر همزمان با این هفته در مرکز استان و مراکز شهرستانها اجرا می شود.

فعالان عرصه کتاب استان تجلیل می شوند

رباب عزیزخانی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از فعالان عرصه کتاب، خاطر نشان کرد: امسال نیز مانند سال های گذشته پایان بخش برنامه های بیست و ششمین هفته کتاب، تجلیل از فعالان این حوزه در تالار بیضا کتابخانه شهید مطهری اردبیل همزمان با ۳۰ آبان ماه خواهد بود.

وی افزود: در این برنامه علاوه بر کتابداران و کارکنان فعال کتابخانه های عمومی و کتابخوانان نمونه استان، از فعالان بخش های مختلف از جمله خیرین، اصحاب رسانه و نهاد ها و ارگانهای فعال در عرصه کتاب تجلیل خواهند شد.

اجرای بیش از ۹۰۰ برنامه برنامه فرهنگی در شش ماهه اول

رباب عزیزخانی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای بیش از ۹۰۰ برنامه فرهنگی و کتابخوانی در شش ماهه اول سالجاری در کتابخانه های عمومی استان خبرداد و گفت: کتابخانه های عمومی استان فارغ از رسالت اصلی خود در ارائه خدمات کتابخانه ای و ساماندهی و شاداب سازی کتابخانه ها ، در راستای ترویج فرهنگ کتاب کتابخوانی و ایجاد رغبت و انگیزش برای مطالعه در میان قشر های مختلف بویژه کودکان و نوجوانان، مادران خانه دار، دانش آموزان، نویسندگان و اهالی قلم، بیش از ۹۰۰ برنامه فرهنگی و کتابخوانی اجرا کرده اند و این برنامه ها همچنان تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

راه اندازی بخش ویژه صفویه شناسی/ ساماندهی بخش نسخ خطی کتابخانه مرکزی/ برگزاری جشنواره رضوی

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در ادامه سخنان خود راه اندازی بخش ویژه صفویه شناسی و همچنین تجهیز بخش نسخ خطی کتابخانه مرکزی را از جمله برنامه های مهم اجرا شده این اداره کل در سال جاری عنوان کرد و گفت: راه اندازی این بخش ها نقش مهمی را تامین نیاز های علمی و اطلاعاتی پژوهشگران خواهد داشت.

افتتاح کتابخانه مرکزی بیله سوار و کتابخانه روستایی شام اسبی تا پایان سال

مدیر کل کتابخانه های عمومی در پایان سخنان خود با اشاره به فعالیت ۷۷ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در سطح استان خاطر نشان کرد : ۶۶ باب از این کتابخانه ها تحت اداره مستقیم کتابخانه های عمومی استان قرار دارد و ۱۵ باب دیگر با مشارکت سایر سازمانها و نهاد ها اداره می شود.