به گزارش پایگاه خبری ربیع،  رزمایش پدافند غیرعامل باهدف بررسی و افزایش توان عملیاتی و قدرت تصمیم گیری پرسنل در مقابله با شرایط اضطراری در انبار نفت شهدای پخش تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، در راستای حفظ آمادگی و ارتقای توان عملیاتی و امدادی کارکنان و آشنایی با اصول و مبانی پدافند غیرعامل، مانور اطفای حریق و مقابله با شرایط اضطراری در انبار نفت شهدای پخش تبریز برگزار شد.

بنا به این گزارش مانور مذکور با حمله هوایی دشمن فرضی به تأسیسات و مخازن انبار نفت شهدای پخش تبریز، اعلام وضعیت قرمز و پناه گرفتن کارکنان در پناهگاهها، همراه با انجام اقدامات ایمنی آغاز گردید.

این گزارش می افزاید: در حمله هوایی فرضی مذکور تعدادی از سکوهای بارگیری انبار نفت شهدای پخش تبریز و یک دستگاه نفتکش دچار آسیب و حریق شده و تعداد دو نفر از همکاران منطقه در زیر بارگیری، دچار موج گرفتگی و مصدوم صوری می گردند.

با هماهنگی فرمانده وضعیت اضطراری نیروهای امدادی بلافاصله وارد عمل شده و هرکدام بر اساس شرح وظایف اقدام به اطفای حریق، برقراری آرامش و انتقال مصدومین حادثه با انجام اقدامات امدادی اولیه به مراکز درمانی می کنند.

در پایان مانور ابوالفضل روح اللهی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی در جمع مسئولین و نیروهای عمل کننده با تقدیر و تشکر از عوامل و پرسنل شرکت کننده در مانور، ضمن جمعبندی و اشاره به نقاط ضعف و قوت دراجرای مانور گفت: آشنایی هریک از کارکنان به شرح وظایف و عمل به آن در کاهش صدمات احتمالی موثر خواهد بود لذا تأکید بر آموزش و شرح وظایف یاد شده ضروری است.

لازم به ذکر است؛ رزمایش پدافند غیرعامل با هماهنگی و برنامه ریزی واحد HSE منطقه آذربایجان شرقی و تعامل و همکاری تیم های اطفاء حریق، امداد و نجات ، حراست، مهندسی و عملیات و بسیج منطقه به اجرا در آمد.