به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر محمود اسلامیان در این نشست با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و راهکارهای ارائه شده اقتصاددانان گفت: در شرایط حساس کنونی ، اتاق های بازرگانی بایستی به نمایندگی بخش خصوصی تمام توان خود را در راستای بهبود شرایط و حل مشکلات فعالان اقتصادی به کارگیرند.
وی افزود:برخی از واحد های تولیدی با سابقه چندین دهه فعالیت، امروز اند با مشکلات و مسایل متنوعی روبرو هستند که بایستی با دقت و به صورت موردی یا گروهی برای حل مشکل آنان با  با مسوولین رایزنی کرد.
رییس هیات مدیره شرکت فولاد مبارکه با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در خصوص بازنشستگان گفت: به کار گیری گیری جوانان در چرخه مدیریتی کشور تصمیم مبارکی است اما امیدوارم در این بخش به افراط و تفریط مبتلا نشویم. وی به ضرورت استقرار سیستم ارزیابی مدیریت در کشور اشاره کرد و افزود: سن بازنشستگی در کشورهای اروپایی ۶۵ و در برخی دیگر کشورها ۶٧ سال است ویکی از معضلات صندوق بازنشستگی در ایران پایین بودن سن بازنشستگی است.
اسلامیان ادامه داد:فاکتور سن مولفه اساسی برای بازنشستگی به ویژه برای بازنشستگی مدیران نیست،مدیران باید هر دوره ارزیابی شوند و متناسب با توانمندی هایشان در پست های اجرایی قرار گیرند.
مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه تصریح کرد:در شرایطی که فضای اقتصادی هر دقیقه با اتفاقات خاصی روبرو است دو ماهه شدن جلسات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران قابل تامل است.
وی دیدار و بررسی مشکلات پیش کسوتان صنعت استان اصفهان که دچار بحران شده اند را یکی از برنامه های هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان اعلام نمود.
قاسم علی جباری عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به همکاری استان اصفهان و سی چو آن چین گفت:سرمایه گذاران سی چو آن آماده سرمایه گذاری در مترو و منوریل خورشیدی در اصفهان هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به پذیرش نشدن ایرانیان در برخی از هتل های چین به دلیل مسایل  ارزی اشاره کرد و گفت:عمده بانک های چین برای ایرانیان ارز را تبدیل نمی کنند و کارت های بانکی ارزی را نیز مسدود ساخته اند.
مرتضی بیشه عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار اولویت بخشی پروژه های استان اصفهان برای مسوولین استان و کشور شد و گفت:مدیران استان بر اساس اولویت ها باید فعالیت خود را متمرکز کنند.
احمد خوروش رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار حل ریشه ای مسایل  بنگاه های اقتصادی شد و گفت:برخی از کارآفرینان پیشکسوت در شرایط سخت و دشواری به سر می برند که با همکاری مسوولین استانی و نمایندگان مجلس می توان مسایل آنان را به صورت اساسی برطرف کرد .
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان وجود رانت و نبود شفافیت را مهمترین چالش پیش روی اقتصاد ایران برشمرد و گفت:رانت در شرایط غیرشفاف برای عده ایی ایجاد و منجر به فساد می شود و گام مهم دولت  باید شفاف سازی در فضای اقتصادی باشد.
جعفر برکتین عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار کنترل واقعی اختصاص ارزها و ورود کالا و قیمت آنان شد و گفت:ارز با سرعت غیرقابل باور از کشور به بهانه های  مختلف خارج می شود و با نظارت دقیق می توان آن را کنترل کرد.
مسعود گلشیرازی رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به کاهش نرخ تشکیل سرمایه در اقتصاد ایران گفت:وقتی نرخ ارز افزایش می یابد عامل بازدارنده ای در نرخ تشکیل سرمایه است .
وی تصریح کرد: نرخ تشکیل سرمایه در حل حاضر یک درصد است و این در حالی است که طی یک دهه اخیر ۵ درصد بوده است .
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نرخ ارز را مولفه مهمی در  تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی برشمرد و گفت:استان اصفهان صنعتی ترین استان  برای تولید به  مواد اولیه و ماشین آلات  به روز از طریق ارز نیاز روزانه دارد.
وی افزایش نرخ ارز را بهترین فرصت برای خروج بانک ها از ورشکستگی و کاهش بدهی دولت به بانکها دانست و گفت:این رویکرد به قیمت فقیر شدن مردم و کاهش ارزش دارایی انان تمام شد.
گفتنی است در این جلسه مصوب گردید کارگروهی متشکل از آقایان رنجبران، برکتین و بیشه ،مشکلات کارآفرینان پیشکسوت را پیگیری نمایند.