به گزارش پایگاه خبری ربیع،  در ابتدای این همایش علی کرباسی زاده، نایب رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان ضمن ابراز خرسندی از توجه ویژه به صنعت گردشگری و توسعه آن از سوی دستگاه های دولتی و بخش خصوصی استان اصفهان گفت: توسعه گردشگری اصفهان و رفع کاستی های این بخش نیازمند تعامل و همکاری بخش ها و ارگان های مختلف است. وی افزود: صنعتی شدن اصفهان به صورت بی رویه و توسعه صنعتی آن به صورت ناپایدار مشکلات زیادی را برای شهروندان، شهر، اقلیم و اکوسیستم ایجاد نموده این در حالی است که بخش کشاورزی نیز به دلیل تغییر اقلیم، مزیت توسعه استان محسوب نمی شود. کرباسی زاده تصریح کرد: با این وجود توسعه گردشگری برای شهر و استان اصفهان  مزیت زیادی به همراه داشته که از جمله آن می توان به بهبود وضعیت اقتصادی  و کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد. نایب رییس کمیسیون گردشگری اصفهان با اشاره به اینکه توسعه گردشگری الکترونیک یکی از ابزارهای توسعه گردشگری است، عمده توریست های اصفهان را گردشگران GIT –گروهی- که تابع پکیج های از قبل طراحی شده هستند دانست و افزود: این در حالی است که طبق آمار سازمان جهانی گردشگری بیش از ۷۰ درصد توریست های  جهان گردشگران FIT مستقل آزاد هستند و میزان ایجاد اشتغال توریست های مستقل آزاد دو برابر گردشگران گروهی است. وی دلیل این امر را ارتقاء انتظارات و نیازهای گردشگران دانست و تاکید کرد: گردشگران امروزی به شدت طالب استقلال بوده وبه همین دلیل از پکیج های از پیش طراحی شده استقبال چندانی صورت نمی گیرد. نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان ضعف زیرساخت های الکترونیکی، ضعف اطلاع رسانی و زیر ساخت هایی که بر این مبنا پیش بینی شده را دلیل گروهی بودن رفتار آماری گردشگران کشور دانست و تاکید کرد: در این راستا ضمن توسعه زیرساخت های الکترونیک در حوزه گردشگری، مشخص نمودن کشورها و جامعه هدف همچنین مخاطب هدف از اهمیت ویژه ای برخورداربوده و توسعه گردشگری کشوررا به همراه خواهد داشت. کرباسی زاده پس از شناسایی نوع گردشگران، طراحی محصول با توجه به نیازهای مخاطب و نوع و چگونگی ارایه آن را بسیار مهم دانست. وی افزود: قطعا بخش عمده تبلیغ مقاصد گردشگری وظیفه حاکمیت و ذینفعان دولتی و شبه دولتی بوده که نیازمند برنامه ریزی دقیق در زمینه بازاریابی مقصد و برندینگ شهری است. کرباسی زاده این اقدام ارگان های دولتی را موجب تسهیل فعالیت های  فعالان بخش خصوصی در زمینه جذب گردشگر دانست. نایب رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری با اشاره به انجام  بخشی از برنامه های مربوط به برند شهری و برند مقصد توسط اتاق بازرگانی اصفهان، گفت: اتاق بازرگانی با تعامل با ارگان هایی چون شهرداری و میراث فرهنگی، شورای شهر و انجمن های صنفی گردشگری اقدامات ارزنده ای در این راستا انجام داده وکار طراحی و تدوین برند شهر اصفهان به صورت فاخر از سوی اتاق انجام شده است. کرباسی زاده در ادامه ارزیابی۳۶۰درجه ارایه خدمات، توسعه تجارب موفق سفرو تبلیغ بر مبنای فرهنگ مخاطب را پیش شرط های ساختار حرفه ای گردشگری عنوان و تاکید کرد: برنامه ریزی و تمرکز بر گردشگران مستقل آزاد برای اصفهان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و مهم ترین زیرساخت این امر نیز توجه به گردشگری الکترونیک می باشد. در ادامه رضوان پورعصار، سرپرست مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل ضمن تشکر از تعامل اتاق بازرگانی اصفهان و دیگر ارگان ها به منظور برگزاری این همایش گفت: مرکز اصفهان شناسی از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را رسما در مجموعه شهرداری آغاز نمود و در طول فعالیت خود تعداد زیادی آثار مکتوب در زمینه مطالعات اصفهان پژوهی ارایه داده است. وی برگزاری بیش از ۱۰۰همایش، کارگاه و کلاس آموزشی در زمینه شناساندن اصفهان به مخاطبین را از دیگر اقدامات این مرکز عنوان کرد. همچنین اویس کیانی، رییس کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری کشور نیز مدیریت اعتبار یا شهرت آنلاین را مبحثی جدی در گردشگری دانست و گفت:  متاسفانه این مبحث در میان فعالان گردشگری مغفول مانده و یا به صورت مستمر به آن پرداخته نشده است. وی لازمه  تحت تاثیرقراردادن  فضای عمده این صنعت را مد نظر قراردادن مدیریت اعتبار و شهرت آنلاین دانست و تصریح کرد: از آنجا که  سهام فیس بوک بیشترین تاثیر را در رتبه بندی جستجو در گوگل در ایالات متحده دارد، ۶۴درصد از کاربران توییتر و ۵۱ درصد از کاربران فیس بوک بیشتر احتمال دارد که محصولات یا خدمات برندهایی را خریداری کنند که آنها را به صورت آنلاین دنبال می کنند، به طور متوسط کاربران ۲۱دقیقه در هفته وقت خود رادرلینک دین سپری می کنند و… حضور آنلاین از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وی راه پیشنهادی برای شروع یک برنامه ریزی طولانی مدت را  رصد برند ازگوگل آلرت یا سایت های مشابه ،استفاده از خدمات و مشاوره  شرکت های تخصصی در این زمینه و برنامه ریزی برای تولید محتوای مثبت و اصولی عنوان کرد. مشاور فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در ادامه خرید، آشپزی، اماکن باستانی، فعالیت های بیرونی و غذای خوب را از کانال های اعتبارساز خدمات گردشگری دانست.در ادامه مهدی اشراقی، مدرس دانشگاه نیزدر خصوص فروش محصولات و خدمات گردشگری با استفاده از اینترنت به ایراد سخن پرداخت. گفتنی است این همایش به همت کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان و مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان اصفهان برگزار شد.