به گزارش پایگاه خبری ربیع، در نشست خبری مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان، آخرین اقدامات شهرداری در استفاده از ایده‌های نوین شهروندان و تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور تحقق ایده‌ها در راستای اداره ارزان‌تر شهر و مدیریت بهتر تشریح شد.
محمدحسین قورچانی از برنامه‌ریزی برای ایده‌شوها و ایده‌کاپ دانش‌آموزی درزمینه درآمدزایی شهری خبر داد و گفت: با شروع ایده‌کاپ دانش‌آموزی بیش از ۲۰۰ طرح در سه مقطع تحصیلی به ما معرفی شد که به ایده برتر جوایزی تعلق می‌گیرد؛ همچنین در ایده‌کاپ، ورود به سامانه بدون محدودیت سنی امکان‌پذیر است.
وی چگونگی درگیرساختن کودکان با مسائل شهری، تقویت جرئت و جسارت کودکان در دفاع از ایده و مدیریت ایده و چگونگی رسیدن ایده به ذهن را از اهداف برشمرد.
وی نبود چرخه فناوری و اینکه چگونه یک فرایند می‌تواند به مسیر نهایی برسد، ضعف عمده در فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان عنوان کرد که انجام مطالعات موردی روی شهرهای ایران و تحقق چرخه فناوری بومی‌سازی در این راستاست.
قورچانی افزود: پس از تشکیل شورای عالی فناوری، ذی‌نفعان وارد عمل می‌شوند و با گردش اقتصادی طبقه خلاق، موفقیت حاصل می‌شود.
وی از برنامه‌ریزی برای برگزاری تورهای فناوری و بازدید از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و مراکز علمی خبر داد که با این روند، آن‌ها نیازهای شهری را می‌شناسند و ایده‌ها در جهت سهولت دسترسی شهروندان به خدمات تحقق می‌یابند.
وی بازدید از سایت پسماند و سایت محمودآباد را در این راستا عنوان کرد و گفت: تورهای دیگری در حوزه عمران، سازمان میادین، خدمات موتوری و حمل و نقل شهرداری برگزار می‌شود.
قورچانی در بخش خلاقیت و نوآوری از ارتباط با شهرهای خلاق و ارتباط با یونسکو خبر داد و افزود: تمرکز ما بر صنایع خلاق است.
وی گفت: شبکه شهرهای خلاق در هفت حوزه موسیقی، صنایع دستی و هنرهای مردمی، خوراک، فیلم، طراحی و خوراک فعالیت می‌کند و اصفهان با سابقه ۴ ساله عضویت خود در حوزه صنایع دستی و هنرهای مردمی، از مزیت رقابتی زیادی به دلیل تنوع بیش از ۱۹۰ رشته برخوردار است؛ بنابراین ایده‌پردازی برای کاربردی‌شدن صنایع دستی و هنرهای مردمی حائز اهمیت است.