به گزارش پایگاه خبری ربیع، با تکمیل زیرساخت های موجود در شهرک خاوران که از آن به عنوان یکی از مدرن‌ترین شهرک‌های مسکونی در کشور یاد می شود بنظر می رسد استقبال عمومی جهت ساخت و ساز نیز در این منطقه شهری رونق گرفته است.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، شهردار منطقه ۹ تبریز در این خصوص گفت: چشم انداز متفاوت شهرک خاوران و ضوابط منحصر به فرد جاری در آن از جمله مواردی است که استقبال عمومی مردم را به همراه داشته است.

بهرام نسیانی در تشریح برخی از ضوابط موجود شهرک مدرن خاوران افزود: در این شهرک تمامی گذرها ۱۲ متر و یا بیشتر می باشند و طبق تعریفی که در طرح تفصیلی از خیابان به میان آمده، در حقیقت تمامی گذرهای موجود در این شهرک کوچه نبوده بلکه خیابان می باشند، از طرفی تمامی قطعات مسکونی در این شهرک، امکان نورگیری از دوطرف قطعه را دارا است.

شهردار منطقه ۹ تبریز، اختصاص طبقات برای قطعات مسکونی در این شهرک را بر اساس مساحت و نه بر اساس عرض گذر بیان کرد و افزود: مهمترین مزیت این ضابطه، نبود سایه اندازی بر ساختمان های مجاور است.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و در طرح مطالعات نما و منظر شهری خاوران، متقاضیان پروانه ساختمانی، با اخذ جزئیات و نوع مصالح نمای مورد استفاده، اقدام به ساخت بنا نموده و از معماری خاص و منحصر بفرد تبعیت خواهند کرد.

وی با اشاره به کاربری های عمومی فرا منطقه ای این شهرک اظهار کرد: این کاربری ها، فضا را برای ارائه خدمات مطلوب به عموم شهروندان در زمینه های ورزشی، تفریحی، فرهنگی، درمانی و تجاری فراهم می سازد.