به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: ۵ درصد مشترکین برق استان مرکزی پرمصرف هستند و پیش‌بینی می‌شود تا ماه آیندده تعرفه این مشترکان افزایش یابد.

محمد اله ‌ داد، با اشاره به اینکه بیش از ۷۰۰ هزار مشترک در استان مرکزی وجود دارد که در سال‌های ۹۵ و ۹۶ رتبه نخست کشور در مصرف بهینه برق به این استان تعلق گرفته است، افزود: حدود چهار تا پنج درصد از مشترکین استان مرکزی بیشتر از الگوی مصرف، برق استفاده می‌‌کنند.

وی با بیان اینکه در هفت ماهه نخست امسال با توجه به فصل گرما و رشد استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده، متوسط قبوض خانگی برق ۳۳ هزار تومان بوده است، افزود: با توجه به اینکه برق در ایران با سوبسید و یارانه ارائه و محاسبه می‌شود، در واقع مشترکین پر مصرف حقوق مشترکین کم مصرف را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند که در این راستا طبق مذاکرات دولت و مجلس پیش‌بینی می‌شود که تعرفه برق مشترکان پر مصرف از ماه آینده افزایش پیدا کند، اما به طور قطع برای سال آینده و شروع فصل گرما در صورتی بیش از حد مجاز برق مصرف شود حتما تعرفه آنها افزایش می‌یابد .

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: گروه‌هایی جهت تذکر به مشترکان پر مصرف تشکیل شده است، اما تا زمانی که نرخ تعرفه برق واقعی نشود و یارانه به افراد کم‌مصرف و آسیب‌پذیر تعلق نگیرد این مشکل با پیگیری و تذکر حل نخواهد شد .

اله‌داد عنوان کرد: تلفات شبکه‌ای برق در حدود ۹.۵ درصد است که بخشی مربوط به فرسودگی شبکه و بخشی مربوط به افرادی است که بدون لوازم اندازه‌گیری اقدام به مصرف برق می‌کنند که شرعا و قانونا دارای مشکل و تلفات زیادی در مصرف برق به دنبال دارد و در این رابطه برخورد جدی صورت خواهد گرفت