به گزارش پایگاه خبری ربیع،به تازگی خبری جالب در مورد شرکت گوگل منتشر شده است که توضیح آن خالی از لطف نیست ، توسعه دهنده های این شرکت ادعا کرده اند که حالت تاریک باعث افزایش عمر باتری گوشی ها می شود. باید دید این ادعا درست است یا غلط.

کاهش میزان مصرف باتری با حالت تاریک

امسال گوگل حالت تاریک را به خیلی از برنامه های خود اضافه کرده است. یکی از دلایل این شرکت جلوگیری از نور زیاد به واسطه پس زمینه سفید برنامه ها بوده است. این روش باعث می شود تا گوشی هایی که دارای صفحه نمایش AMOLED هستند ، میزان باتری کمتری مصرف کنند. برای افرادی که با حالت تاریک آشنا نیستند باید بگوییم که این حالت تمامی پس زمینه های سفید را به مشکی تغییر می دهد و حالت تمام صفحات ، مشکی با حروف سفید می شود.

دلایل شرکت گوگل در مورد کاهش مصرف باتری با حالت تاریک

اوایل این هفته در مراسم هفتگی پردازنده های اندروید ، گوگل به پردازنده ها اعلام کرده است که در زمان استفاده از حالت تاریک میزان باتری مصرفی بسیار کاهش پیدا خواهند کرد. در همین حالت چارت مشخصی در این زمینه به حضار نمایش داده شد که در زمان روشنایی صفحه در حالت ۵۰ درصد ، برنامه یوتیوب در حالت تاریک حدود ۱۴ درصد کمتر از حالت عادی مصرف باتری خواهد داشت. در حالت روشنایی ۱۰۰ درصد میزان باتری مصرفی حدود ۶۰ درصد بیشتر از حالت تاریک خواهد بود.حالت تاریک باعث افزایش عمر باتری می شود؛ درست یا غلط؟؟

در گوشی های PIXEL

یکی از چارت های نمایش داده شده در این مراسم نشان می دهد که گوشی در حالت عادی و روشنایی ۱۰۰ درصد ، حدود ۲۵۰ میلی آمپر در گوشی Pixel و حدود ۲۳۰ میلی آمپر در گوشی iPhone 7 است. وقتی که حالت تاریک فعال می شود میزان باتری مصرفی حدود ۶۳ درصد کاهش یافته و به عدد ۹۲ میلی آمپر می رسد.

کیفیت صفحه نمایش های AMOLED

صفحه نمایش های AMOLED از پس زمینه استفاده نمی کنند به همین دلیل در زمان فعال شدن حالت تاریک ، دیگر رنگ های سبز ، قرمز و آبی فعال نمی شوند. همین موضوع باعث مصرف باتری کمتر و کیفیت بالای گوشی می شود. در این بین گوگل به دلیل ساخت بیشتر برنامه ها با پس زمینه سفید مقصر است ولی با اضافه شدن حالت تاریک خیلی به حل این مشکل کمک کرده است. با تمام این حرف ها و چارت ها می توانیم بگوییم که حالت تیره خیلی به کاهش میزان مصرف باتری کمک می کند.