به گزارش پایگاه خبری ربیع،  در راستای اجرای تعهدات وزارت نفت جهت کاهش آلایندگی زیست محیطی فرآورده نفت گاز با استاندارد یورو ۵ از مهرماه ۱۳۹۷ در گستره عملیاتی شمالغرب کشور توزیع می گردد.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، ابوالفضل روح اللهی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی با اشاره به توزیع فرآورده نفت گاز یورو ۵ در جایگاه های استان های شمالغرب کشور گفت: این فرآورده از مهرماه ۱۳۹۷ روزانه حدود یک میلیون و هفتصد هزار لیتر و از آبان ماه سال جاری بیش از سه میلیون لیتر در شرکت پالایش نفت تبریز تولید و در گستره عملیاتی شمالغرب کشور توزیع می گردد.

وی درادامه افزود: نفت گاز یورو ۵ با هدف کاهش آلایندگی زیست محیطی، علاوه بر جایگاههای عرضه مواد نفتی استان آذربایجان شرقی در جایگاه های مستقر در محورهای مواصلاتی استانهای اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی، گیلان و کردستان نیزعرضه می گردد.

مدیر منطقه آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش توزیع نفت گاز یورو ۵ از آبان ماه سال جاری به میزان سه میلیون لیتر در روز، یادآورشد: در راستای عمل به تعهدات وزارت نفت در کاهش آلایندگی سوخت های فسیلی، این مهم گام ارزشمند دیگری در جهت بهبود وضعیت زیست محیطی استانهای شمالغرب کشوربه ویژه کلانشهر تبریز است.

ابوالفضل روح اللهی همچنین از کاهش ۹۷ درصدی مصرف نفتکوره در شش ماهه اول سال ۹۷ در استان خبر داد و گفت: با توجه به توقف استفاده از نفتکوره در نیروگاه های استان و بهره مندی از گاز طبیعی در این واحدها و سایر مصرف کنندگان عمده، شاهد کاهش چشمگیر آلایندگی زیست محیطی در استان می باشیم.