به گزارش پایگاه خبری ربیع، امروز عصر مهم‌ترین دیدار باشگاهی یک دهه اخیر فوتبال ایران برگزار خواهد شد.
پرسپولیس ایران در دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا باید کاشیما آنتلرز ژاپن را با بیش از دو گل شکست دهد تا قهرمانی در آسیا به ویترین افتخاراتش اضافه شود.
پرسپولیس در دیدار رفت که هفته گذشته برگزار شد با نتیجه دو بر صفر از حریف سختکوش ژاپنی شکست خورد؛ اما حالا قرمزهای پایتخت امیدوارند با حمایت بیش از ۸۰ هزار هوادار در ورزشگاه و البته ۴۰ میلیون هوادار در سرتاسر ایران این حریف ژاپنی را از پیش رو بردارند.
پرسپولیس ایران که در این فصل با محرومیت از پنجره نقل ‌و انتقالات دست‌وپنجه نرم می‌کرد، برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا، ابتدا در گروه c با غلبه بر نسف‌قارشی ازبکستان، السد قطر و الوصل امارات به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد و در ادامه با برتری برابر الجزیره امارات جواز صعود به جمع ۸ تیم برتر آسیا را به دست آورد.
شاگردان برانکو در ادامه با وجود شکست یک بر صفر برابر الدوحیل در بازی رفت، این تیم قطری را با نتیجه سه بر یک در بازی برگشت از پیش رو برداشتند و سپس با شکست السد در بازی رفت و تساوی در ورزشگاه آزادی، فینالیست لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۸ شدند.
حالا پرسپولیس و برانکو این فرصت بزرگ را در اختیار دارند تا با یک نمایش حماسی، شکست دو بر صفر در بازی رفت برابر کاشیماآنتلرز را جبران و برای اولین بار جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را به موزه افتخارات خود اضافه کنند.
پرسپولیس برای این دیدار دو بازیکن اصلی و تأثیرگذار خود را در اختیار ندارد
که قطعا آنها افسوس حضور در فینال لیگ قهرمانان را خواهند خورد. سیامک نعمتی به دلیل اقدام بچگانه‌ای که در دیدار رفت برابر کاشیما انجام داد، از زمین اخراج شد و حالا افسوس بازی برابر خیل عظیم هواداران تیمش را خواهد خورد.
اما وضعیت امید عالیشاه تا حدودی متفاوت است. او به دلیل مصدومیت این دیدار را از دست داده است. پزشکان تلاش زیادی کردند تا او را به دیدار برگشت برسانند؛ اما ثمری نداشت و او دومین بازیکن اصلی برانکو بود که فینال را از دست داد.
با ازدست‌دادن این دو بازیکن، پیش‌بینی ترکیب اصلی سرخپوشان کار سختی نیست. برانکو گزینه‌های زیادی برای انتخاب ندارد و ناچار است با همین داشته‌ها برابر تیم آماده و پربازیکن کاشیما بازی کند.
علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، محمد انصاری، شایان مصلح، شجاع خلیل‌زاده، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، بشار رسن، آدام همتی، علی علی‌پور و گادوین منشا، بازیکنانی هستند که در ترکیب سرخپوشان به میدان خواهند رفت.
برانکو باید خوش‌شانس باشد که بازیکنی مصدوم نشود و بتواند نود دقیقه کامل بازی کند؛ زیرا او نیمکتی را در اختیار دارد
که بازیکنان نشسته بر آن جوان و کم‌تجربه‌اند، اما انگیزه زیادی برای بازی در فینال لیگ قهرمانان دارند.
احتمالا پرسپولیس با سیستم ۴۴۲ لوزی بازی خواهد کرد و بعید است برانکو از سیستمی غیر از این بهره برد. همچنین محسن ربیع‌خواه، حمیدرضا طاهرخانی، احسان علوان‌زاده و چند بازیکن جوان دیگر، مهره‌هایی هستند که برانکو می‌تواند از آن‌ها به عنوان یار تعویضی استفاده کند.
نکته جالب این است که این فینال رکورد پرتماشاگر ترین فینال لیگ قهرمانان آسیا را خواهد شکست و بعید است به این زودی‌ها کشوری بتواند این حجم از هوادار را راهی ورزشگاه کند.
در تاریخ فینال‌های لیگ قهرمانان آسیا باشگاه الهلال از حیث تماشاگر رکورددار است.
آن‌ها سال ۲۰۱۴ در بازی برگشت با حمایت ۶۶۲۲۵ نفر به استقبال وسترن سیدنی رفتند و با وجود ناکامی در فینال، رکوردزنی کردند. در جایگاه دوم نیز تیم الهلال قرار دارد. آن‌ها فصل پیش ۵۹۱۳۶ هوادار را به ورزشگاه کشاندند و البته بار دیگر ناکام ماندند. رده سوم نیز به تیم اوراواردز ژاپن اختصاص دارد؛ ژاپنی‌ها در سال ۲۰۰۷ با حمایت ۵۹۰۳۴ نفر موفق شدند سپاهان ایران را شکست دهند و قهرمان این رقابت‌ها شوند.
حالا اگر پرسپولیسی‌ها بتوانند تمام جایگاه‌های استادیوم را پر کنند، رکورد ۷۸ یا حتی ۸۰ هزار نفر را به ثبت خواهند رساند که در تاریخ این رقابت‌ها بی‌نظیر است؛ هرچند پیش‌تر در مسابقات جام باشگاه‌ها و جام در جام، سرخابی‌های ایران رکوردزنی کرده بودند.