به گزارش پایگاه خبری ربیع، در تور رسانه‌ای اداره کل اوقاف استان اصفهان به شهرستان‌های بادرود و کاشان از پروژه‌های اقامتگاهی، تجاری و خدماتی اوقاف در امامزاده آقا علی عباس و دیگر اماکن متبرکه بازدید به عمل آمد.
حجت‌الاسلام امیر رضا محلوجی، مسئول اداره اوقاف، در تشریح شجره‌نامه امامزادگان بیان داشت: دو منطقه بادرود و خالدآباد، میزبان امامزادگان بزرگواری هستند که از قدیم مورد عنایت مردم بوده‌اند و در روزهای تعطیل و مناسبت‌های مذهبی شاهد حضور جمعیت زیادی در امامزادگان هستیم.
وی افزود: حضو پرشور مردم و ارادت به امامزادگان مستلزم فراهم‌کردن امکانات اقامتگاهی مناسب برای زوار است که در این راستا اداره اوقاف با همکاری واقفان و خیران، تسهیلاتی فراهم کرده‌اند.
حاجی‌زاده، رئیس هیئت امنای امامزاده و مسئول امور حسابرسی امامزاده آقا علی عباس، در جمع خبرنگاران با اشاره به تهیه طرح جامع توسط سازمان اوقاف در سال ۱۳۸۹ افزود: اماکنی که فاقد این طرح باشند، نمی‌توانند فعالیت عمرانی داشته باشند.
وی از تهیه طرح جامعی به مساحت ۲۱۵ هکتار برای امامزاده خبر داد و گفت: امامزاده آقا علی عباس از لحاظ جذب زائر و درآمد، والاترین جایگاه را در بین زیارتگاه‌های منطقه دارد و به لحاظ استقبال خوب، هزینه‌های سنگینی نیز به امامزاده تحمیل می‌شود؛ ازجمله انتقال آب شیرین از بادرود به امامزاده و هزینه‌های جاری زیاد، هزینه‌های عمرانی را تحت‌الشعاع قرار داده است.
حاجی‌زاده از لزوم مشارکت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و واقفان در بقعه‌ها برای حل این مشکل صحبت کرد و افزود: با کمک واقفان خیّر و براساس طرح جامع، درمانگاهی به وسعت ۶۰۰ متر مربع احداث و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، تجهیزات مورد نیاز فراهم شده است.
وی از انعقاد قرارداد احداث سفره‌خانه، هتل و سرویس‌های بهداشتی در چهار طرف و مجتمع تجاری‌خدماتی در سه فاز خبر داد که در فاز اول ۳ هزار مترمربع ساماندهی اطراف امامزاده توسط بخش خصوصی بود و در فازهای ۲ و ۳، پروژه دیگری با ۲ هزار مترمربع و ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان آورده بخش خصوصی در دست اقدام است.
حاجی‌زاده درآمد امامزاده در سال ۹۶ را حدود ۲ میلیارد تومان اعلام کرد که حدود ۱ میلیارد تومان به حقوق و دستمزدها و بقیه به مباحث فرهنگی و عمرانی اختصاص می‌یابد.