به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمودرضا عراقی، معاون امور عمرانی استاندار همدان در جمع خبرنگاران در زمینه هماهنگی اجلاس اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری، اظهار کرد:گردشگری صنعتی جدید در کشور است که باید سازوکار جدیدی برای آن درنظر گرفته شود تا از طریق آن بتوان اقتصاد کشور را شکوفا کرد.

وی به ضرورت برندسازی در محصولات همدان اشاره و تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات این است که ظرفیت های همدان را به دنیا بشناسانیم که یکی از اقدامات در این زمینه برگزاری همایش ها و اجلاس های بین المللی است.

وی ابراز کرد: تلاقی میزبانی چهلمین دوره سازمان جهانی گردشگری با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق خوبی است که باید با دید خوب به آن نگاه کرد.

معاون استاندار تاکید کرد: دبیرخانه این اجلاس با ۱۵ کمیته در شرکت علیصدر تشکیل شده و میراث فرهنگی، اصحاب رسانه، تله‌کابین گنجنامه و شهرداری نیز همکاری لازم را داشتند تا اجلاس خوبی را شاهد باشیم.

وی پیوستن شهرداری همدان را به اعضای جهانی گردشگری اتفاق خوبی دانست و عنوان کرد: شهرداری همدان برای نخستین بار در جهان توانسته عضو این سازمان شود که اتفاق مبارکی است.

معاون استاندار درباره حضور رییس جمهور در اجلاس نیز گفت: حضور رئیس جمهور در این همایش باعث اهمیت در مسائل امنیتی می شود که همایش را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: شرکت سیاحتی علیصدر برنامه های زیادی را برای بعد از اجلاس جهانی گردشگری درصدد افزایش گردشگر دارد.

حمیدرضا یاری در زمینه هماهنگی اجلاس اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری، اظهار کرد: روز ۲۱ آبان مراسم افتتاحیه راس ساعت ۱۰ صبح به مدت ۴۵ دقیقه آغاز و پس از آن پنل های تخصصی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر بیان کرد: دو کارگاه آموزشی در روز ۲۲ در مکان هتل باباطاهر اجرا خواهد شد.

وی افزود: یکی از ویژگی های این اجلاس وجود پنل های آموزشی از سراسر کشور است که گواهینامه بین المللی برای شرکت کنندگان صادر خواهد شد.

یاری تاکید کرد: غار علیصدر، باغ موزه دفاع مقدس، گنجنامه و لالجین در دستور گردشگری قرار دارد.

وی بیان کرد: این اجلاس بزرگترین برنامه ای است که از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در سطح کشوری برگزار می شود و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: ما نیاز نداریم که همدان را به همدانی ها معرفی کنیم بلکه باید در سطح بین المللی تبلیغات و اطلاع رسانی انجام شود.

شهردار همدان گفت: به درخواست همدان، کرسی شهر جهانی ابن سینا در موسسه اکو سازمان ملل برقرار شده که از این فرصت می توان برای معرفی همدان استفاده کرد.

عباس صوفی در زمینه هماهنگی اجلاس اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری، اظهار کرد: اجلاس ها و همایش ها فرصتی است که باید از طریق آنها استان را به جهانیان بشناسانیم.

وی افزود: همدان لیاقت تبدیل شدن به یک شهر جهانی را دارد و دارای ظرفیت های کم نظیری است.

شهردار همدان تاکید کرد: تاکنون نتوانسته ایم ظرفیت های همدان را به ایران و حتی به جهانیان بشناسانیم که این اجلاس فرصت مغتنمی است.

وی عنوان کرد: در جلساتی که با سفرای زیادی داشتیم از آنها دعوت کردیم در این اجلاس و در همدان حضور داشته باشند.

صوفی به پیوستن شهرداری همدان به اعضای عضو وابسته سازمان جهانی اشاره و تاکید کرد: باید از این فرصت برای معرفی قابلیت های همدان استفاده کرد.

وی بااشاره به افتتاح مرکز توسعه همکاری بین‌المللی همدان تصریح کرد: این موضوع می‌تواند در اشتغال زایی اثرگذار باشد چرا که کارهای استقرار نمایندگی وزارت امور خارجه در همدان نیز در حال پیگیری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: علاوه بر فراز و فرودهای کشور در حوزه گردشگری، در همدان شاهد رشد ۳۰ درصدی در این حوزه بودیم.

علی مالمیر اظهار کرد: نشست ها و رویدادهای گردشگری جزء ارزانترین هزینه های دولت است و کسانی که در آنها حضور پیدا می کنند با خود آورده های فراوانی به همراه خواهند داشت.

وی به دستاوردهای اجلاس و رویداد ۲۰۱۸ اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای این اجلاس رسانه ای شدن این موضوع در سایت ها و فضاهای مجازی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان از ایجاد شعبه دفتر بررسی ها در میراث فرهنگی همدان خبر داد و گفت: این دفتر به تسریع صدور مجوزها و بهبود فضای کسب و کار کمک می کند.

وی درباره حضور کشورهای خارجی در استان تصریح کرد: ۱۵۷ کشور عضو سازمان جهانی گردشگری هستند اما الزامی به حضور همه کشورها در اجلاس وجود ندارد.

مالمیر افزود: در اجلاس ای.سی. دی ۳۴ کشور عضو بودند اما در اجلاس ۱۶ کشور شرکت کردند و با وجود تبلیغات سوء که علیه ایران انجام شد، استقبال خوبی در اجلاس وجود داشت.

وی هم افزایی بین دستگاه ها و رویکرد گردشگری پیدا کردن را از دستاوردهای اجلاس دانست و عنوان کرد: همه دستگاه ها به گونه ای در حوزه گردشگری حضور پیدا می کنند که نشان از آثار این رویدادها و تقویت گردشگری دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه در این رویدادها همه استان و کشور تبلیغ و معرفی می شوند، ادامه داد: نشست ها و رویدادهای گردشگری از ارزانترین نشست ها برای دولت است و قالبا بخش عمده ای از هزینه نشست ها توسط میهمانان پرداخت می شود که آورده ای برای استان است.

مالمیر گفت: رویدادهای گردشگری در مقایسه با سایر رویدادها کم هزینه است و هزینه ای که اختصاص یافته برای تولید محتوا بوده است و هزینه میهمانی نیست.

وی بیان کرد: حساسیت زایی در همه ارکان استان نسبت به مقوله گردشگری از دیگر دستاوردهای گردشگری و این رویدادهاست.