به گزارش پایگاه خبری ربیع،در سال های اخیر گوگل موفق شده است از طریق دستگاه هایی مانند گوگل هوم راه خود را به خانه های مشتریان باز کند و در آن با دستگاه های مختلف هوشمند ویژگی های فرمان های صوتی و اتوماسیون این محصولات را راه اندازی کند.

اکنون به نظر می رسد که گوگل با همکاری شرکت irobot، که سازنده جارو برقی های روباتیک رومبا است برای بهبود خانه های هوشمند همکاری خواهند کرد. این امر متکی بر نقشه داخلی فضای خانه است که روبات رومبا برای تمیز کردن خانه از آن پیروی می کند. این روبات ها دارای چشم نیستند، اما فضا و نقشه خانه را در خود ردیابی می کنند و تصمیم می گیرند که برای تمیزکردن به کجا حرکت کنند. گوگل و irobot سعی می کنند که سیستم عامل خود را با هم ادغام کنند تا در آینده کارهای پیچیده تری را به انجام برسانند.

برای مثال اگر جاروبرقی روباتی رومبا بتواند نقشه خانه را تشخیص دهد، گوگل می تواند در نامگذاری بخش های خانه به کمک هوش مصنوعی به کمک آن آید و برنامه هایی خاص را برای تمیز کردن اتاق هایی خاص تنظیم کند. یا با استفاده از دستورات و فرامین صوتی، از طریق صفحه اصلی گوگل برای تمیز کردن یک منطقه از خانه مانند آشپزخانه، اتاق نشیمن و … آن را اجرا کند.

بهبود رویکرد خانه های هوشمند به کمک گوگل

هوش مصنوعی در محصولات و لوازم خانگی هوشمند

مدیرعامل شرکت irobot با اشاره به اینکه این اطلاعات در آینده منجر به آگاهی بیشتر ما از دستگاه های خانگی هوشمند می شود گفت: «ایده این است که وقتی به گوگل دستور می دهیم که چراغ ها را در آشپرخانه روشن کند، باید بداند که کدام چراغ ها در آشپزخانه هستند و اگر به او دستور می دهند که فضای هال را تمیز کند بداند که این فضا کجاست. حتی در آیده با طراحی روبات های بازودار می توان به انها امور دیگری از قبیل اوردن نوشیدنی را به آنها سپرد. در این حالت این هوش مصنوعی باید در آنها به وجود آید که آشپزخانه و یخچال کجاست».

پیش از این گوگل هوم، برای کنترل لوازم خانگی با شرکت های مشهور دیگری چون جنرال الکتریک، ال جی و دی لینک نیز همکاری کرده بود. برنامه ها و نرم افزارهای هوشمند به کار رفته در این محصولات بادستیار صوتی گوگل یعنی Google Assistant سازگار شده اند و البته برخی از آنها قبلا با بلندگوی هوشمند شرکت آمازون نیز سازگاری داشتند.