به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازفارس،‌ چند روزی می‌شود که انجمن سینماداران سینمای ایران درباره تصویب مقررات کمیته انضباطی کارگروه اکران کتباً اعتراض خود را به محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی مطرح کرده‌اند. نامه‌ای که در آن صنف سینماداران سینمای ایران مدعی شده بود که به علت عدم حضور نماینده صنف سینماداران در جلسات تدوین مقررات کمیته انضباطی، این کمیته غیرقانونی است و برای این صنف قابل پذیرش نیست.

در این نامه خطاب به حیدریان آمده بود: «در اجرای اصل بیست‌وششم و چهلم قانون اساسی به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی هریک از صنوف و استقلال شغلی کشور و رونق اقتصادی و عدم اضرار آنان در اعمال حق خویش نسبت به هریک از صنوف و منافع عمومی کشور. لذا انجمن سینماداران ایران در راستای رعایت این اهداف، کمیته انضباطی و مقررات و آیین‌نامه اجرایی اخیرالتصویب معاونت محترم سازمان سینمایی کشور که به طور یکطرفه و بدون حضور نماینده قانونی صنف مورد تدوین و تصویب قرار گرفته است به هیچ عنوان مورد قبول و پذیرش صنف سینماداران نبوده و نیست و قابلیت اجرایی در سالن‌های سینمایی کشور نداشته و نخواهد داشت و نیز مراتب اعتراض خود را در موارد متعدد به صورت مکتوب و در جلسات حضوری به آن ریاست محترم در خصوص تشکیل کمیته انضباطی اعلام نموده‌ایم که متأسفانه تا به حال نتیجه‌ای نداشته است و با تصویب این مقررات به حقوق حقه و قانونی انجمن سینماداران ایران که در ۵۰ درصد منابع و فروش کل سینمای کشور سهیم و شریک است، خدشه وارد گردیده و عملاً رعایت نگردیده است و به صورت جد از ریاست محترم سازمان سینمایی کشور استدعا داریم که به حقوق قانونی و مسلم سینماداران توجه خاص شود و لزوماً در تمامی تصمیمات اخیر این حق قانونی و مشروع سینماداران در سطوح مختلف تضییع گردیده است و خواستار رعایت قانونی و صنفی ما در این شریاط خاص پایمال می‌شود. لذا برخورد لازم می‌دانیم این موضوع را از مسیر قانونی پیگیری نماییم و در ضمن مکاتبات عدیده در این ارتباط انجام شده است، متاسفانه تاکنون کوچکترین پاسخ مکتوب و اقدام موثری بعمل نیامده است بلکه تمامی خواسته‌های این صنف بدون دلیل موجه بایگانی گردیده است.»

 

غلامرضا فرجی مدیر دفتر پخش حوزه هنری(بهمن سبز)  درباره این موضوع،‌ گفت: بحثی بین انجمن سینماداران و سازمان سینمایی وزارت ارشاد مطرح شده بود و اعتراضی از جانب انجمن سینماداران مبنی غیرقانونی بودن آیین‌نامه کمیته انضباطی صورت گرفته بود.

وی ادامه داد: انجمن سینماداران معتقد است که آیین‌نامه‌ کمیته انضباطی در حالی تدوین و تصویب شده است که هیچ نماینده‌ از این انجمن در شورای تدوین آیین‌نامه حضور نداشته است و به همین خاطر این آیین‌نامه از درجه اعتبار ساقط است.

مدیر دفتر پخش حوزه هنری(بهمن سبز) خاطر نشان کرد: از طرفی دیگر انجمن سینماداران معتقد است با توجه به این که سهمی ۵۰ درصدی از فروش سینمای ایران دارد،‌ شخص سومی نمی‌تواند دخالتی بر سهم طرفین قرارداد داشته باشد و اگر تخلفی صورت گیرد، در قرارداد ذکر شده و مورد داوری قرار می‌گیرد.

فرجی درباره علت انتشار بیانیه انجمن سینماداران،‌گفت: این موضوعات را پیش از این انجمن سینماداران به وزارت ارشاد اطلاع داده بود و وزارت ارشاد نیز گفته بود که درخواستتان را کتباً اعلام کنید. انجمن سینماداران نیز درخواست کتبی نوشت و به وزارت ارشاد فرستاد؛ اما هیچگونه پاسخی درباره این موضوع داده نشد. به همین علت انجمن سینماداران بیانیه‌ای نوشت و منتشر کرد.

وی درباره پاسخ سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ بیان کرد: تاکنون هیچ پاسخی از سوی سازمان سینمایی درباره این موضوع ارائه نشده است.

انتهای پیام/