به گزارش پایگاه خبری ربیع،یک شرکت روبات ساز سوییسی به نام ABB ، در حال سرمایه گذاری در این زمینه برای کسب بازار قدرتمند روباتیک در چین است. این شرکت می خواهد کارخانه روبات سازی در شانگهای احداث کند که کارمندان و کارگران آن نیز تماما روبات باشند! و طراح روبات شوند.

سرمایه گذاری ABB در طراحی روبات

این شرکت سوییسی اعلام کرده که ۱۵۰ میلیون دلار برای ساخت یک کارخانه پیشرفته روباتیک در شانگهای صرف می کند که از روبات ها برای ساخت روبات استفاده می کند. این شرکت با تکیه بر روبات های تک بازوی YuMi می خواهد این کار  را انجام دهد، روبات هایی که پیش از این برای اجرا ارکستر موسیقی و مونتاژ قطعات کوچک مورد استفاده قرار می گرفتند. همچنین ABB قصد دارد تا از نرم افزار SafeMove2 در این تسهیلات بهره ببرد و این نرم افزار اجازه می دهد که روبات های مدل YuMi و دیگر ماشین های اتوماتیک بتوانند به راحتی در نزدیکی کارکنان انسانی کار کنند.

روبات ها، طراح روبات می شوند!

طراح روبات چه کسی است؟

شرکت سوییسی ABB گفته است که قصد دارد  پیشرفته‌ ترین کارخانه رباتیک جهان را در کارخانه شانگهای بسازد. در این کارخانه حتی یک مرکز تحقیق و توسعه نیز وجود خواهد داشت که کار کارخانه در حوزه هوش‌ مصنوعی را تسریع بخشد.

علاوه بر آن، این کارخانه روبات‌ هایی برای کارخانه‌ های مختلف خواهد ساخت که از این میان می ‌توان به روبات ‌هایی برای کارخانه ‌های خودروسازی و تولیدکنندگان وسایل الکترونیکی اشاره کرد و می تواند از جانب دیگر تولیدکنندگان خودروساز خصوصا خودروهای خودران با استقبال خوبی مواجه شود.

چین دومین بازار شرکت روباتیک ABB، پس از آمریکاست و این کارخانه جدید می تواند حضور این شرکت را در بازار چین گسترش دهد. این شرکت انتظار دارد که تا اواخر سال ۲۰۲۰، این کارخانه را در زمینی به مساحت ۷۵ هزار متر مربع باز کند.

گروه ABB یک شرکت چند ملیتی سوئیسی- سوئدی است، که دفتر مرکزی آن در شهر زوریخ قرار دارد و عمدتاً در زمینه‌ های  روباتیک، برق قدرت و تکنولوژی اتوماسیون فعالیت می‌ کند. شرکت ABB علاوه بر این که یکی از بزرگترین شرکت‌ های مهندسی دنیاست، یکی از بزرگترین شرکت‌ های الحاقی در جهان نیز، محسوب می ‌شود. گروه ABB در بیش از ۱۰۰ کشور فعالیت می ‌نماید و حدود ۱۳۲۰۰۰ کارمند دارد. درآمد جهانی شرکت ABB در سال ۲۰۰۹ معادل ۳۱٫۸ میلیارد دلار، گزارش شده ‌است.