به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به تصویب FATF اظهار داشت: رئیس‌جمهور و مسئولان اجرایی کشور بر شفافیت تأکید دارند ولی در مواردی بی‌توجهی نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه تریبون‌های رسمی و رسانه‌ها نقش مهمی دارند، باید به دنبال شفاف‌سازی مسائل در کشور باشند و نام آن‌هایی را که نمی‌خواهند شفاف‌سازی‌ها برای مردم و جامعه مشخص شود، اعلام کنند، افزود: نباید مسائل از مردم مخفی شود، مردم محرم هستند برای مثال در خصوص لایحه FATF بیش از ۳۷ بند آن برای مردم گفته نمی‌شود این چه شفافیتی است؟

خطیب جمعه کرج تصریح کرد: شفاف‌سازی به‌یقین سطح اعتماد مردم را بالابرده و کارایی نظام را بیشتر می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به راهپیمایی باشکوه اربعین، فرا رسیدن اربعین حسینی را تسلیت گفت و افزود: به گفته متولیان امر تاکنون ۴۸ هزار ویزای اربعین در استان صادر شده است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با تأکید بر اینکه اربعین گفتمان سیدالشهدا و نهضت کربلا را روایت می‌کند، گفت: رسانه‌های خارجی اربعین این حماسه بزرگ را که بر تن استکبار لرزه می‌اندازد، سانسور می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کربلا و حماسه عاشورا منبع اقتدار است، دشمن هیچ‌گاه نتوانسته چراغ روشنگری اسلام را خاموش کند و اربعین قدرت باز کردن گره مشکلات جهان اسلام را دارد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ادامه داد: اوج انسجام و غرور مسلمانان را در همایش پیاده‌روی اربعین می‌توان دید، گفت: متأسفانه مسئولان کشور و دستگاه‌های اجرایی در این حرکت بزرگ عقب‌تر از مردم هستند و تسهیل گری امور زائران ایرانی به‌درستی انجام‌نشده و مشکلات زائران امسال بیشتر شده است.

وی در ادامه بابیان اینکه دشمنان از ماه‌ها پیش به فکر کم‌رنگ کردن حضور مردم در این همایش بزرگ بوده‌اند، گفت: متأسفانه باخبر شده‌ایم که برخی از زائران برای دریافت ارز مورد نیاز با مشکل مواجه شده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی در خصوص برخی از وزرا که زمزمه استعفایشان می‌آید، گفت: آن‌ها باید اولویت‌های کشور را مدنظر قرار دهند و بر اساس آن سخن بگویند درحالی‌که اکنون حرف‌های می‌زنند که صحیح نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه  قتل «جمال خاشقجی» فعال رسانه‌ای در کنسول گری عربستان در ترکیه آل سعود را زیر سؤال برده است، گفت: پیش‌بینی می‌کردیم که سعودی‌ها به‌زودی در میان خود دچار یک تنش خواهند شد، اکنون با قتل این خبرنگار زمینه جهانی برای زیر سؤال بردن سعودی‌ها پیش‌آمده است که امیدواریم به‌زودی خبرهای جدید در این زمینه منتشر شود.

انتهای پیام/و