به گزارش پایگاه خبری ربیع، اگر در ابتدای این فصل فوتبال ایران نظرسنجی‌ای درباره عملکرد پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا انجام می‌شد بدون شک خوشبین‌ترین هواداران هم فکر نمی‌کردند پرسپولیس بتواند با این تیم نصفه و نیمه و محرومیت از خرید بازیکن، خود را به فینال برساند؛ اما زیبایی فوتبال به همین غیرقابل پیش‌بینی بودن است و معجزه در فوتبال زمانی رخ می‌دهد که هیچکس انتظارش را ندارد.
شکست السد با لشکری از بازیکنان بزرگ فوتبال آسیا و جهان آن هم به دست یکی از ضعیف‌ترین «پرسپولیس»‌های سال‌های اخیر بدون شک از معجزه‌های ماندگار دنیای فوتبال است که تا سال‌ها در خاطره هواداران باقی خواهد ماند. معجزه‌ای به رنگ سرخ که تمام معادلات فوتبالی را به هم ریخت.
پرسپولیس در بازی رفت دست به کار بزرگی زد و در یک غافلگیری توانست در ضد حمله، صاحب یک ضربه پنالتی شود و ضربه پنالتی این تیم هم با خوش‌شانسی محض تبدیل به گل شد
و پس از آن هم تلاش قطری‌ها به جایی نرسید تا پرسپولیس با یک پیروزی شیرین قطر را به مقصد تهران ترک کند و به انتظار بازی برگشت بنشیند. اما در بازی برگشت اوضاع بحرانی پرسپولیس حتی از بازی رفت هم بحرانی‌تر شد.
حسین ماهینی مدافع سختکوش و کاپیتان دوم قرمزها به شدت مصدوم شد و تقریبا کل فصل را از دست داد و حالا برانکو حتی به اندازه یازده یار اصلی هم بازیکن با تجربه در اختیار نداشت. به جز اینها چند بازیکن مهم پرسپولیس مانند سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، احمد نوراللهی و امید عالیشاه هم با مصدومیت و به زور مُسکن توانستند خود را مهیای این بازی کنند.
تنها برگ برنده پرسپولیس در بازی برگشت، حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر مشتاق بود که قرار بود ورزشگاه آزادی را به جهنمی برای ژاوی و یارانش تبدیل کنند. این اتفاق هم به عجیب‌ترین شکل ممکن رخ داد (بعدا مفصلا به موضوع بلیت‌فروشی و بازار سیاه این دیدار خواهیم پرداخت) و ورزشگاه از ساعت ۱۵ روز مسابقه کاملا پر بود و تقریبا به اندازه همان تماشاگرانی که درون ورزشگاه بودند بیرون ورزشگاه هم هواداران عاشق ایستاده بودند تا تیم مورد علاقه‌شان را در شرایط سخت همراهی کنند.
به هر شکل بازی آغاز شد؛ اما ۱۸ دقیقه بعد تمام رؤیاهای پرسپولیسی‌ها برباد رفت و این تیم با دریافت گل به شوکی بزرگ فرو رفت.
در ادامه دیدار هم تقریبا برتری تیم قطری محسوس بود، چند باری درخشش بیرانوند مانع از گل خوردن پرسپولیس شد.
در نیمه دوم اما قرمزها به خودشان آمدند و در همان چند دقیقه اول با فشار تماشاگران دروازه السد را باز کردند.
سانتر منشأ و ضربه والی سیامک نعمتی قفل دروازه السد را گشود و پرسپولیس در آستانه صعود تاریخی قرار گرفت.
پس از گل تساوی، پرسپولیس باز هم موقعیت گلزنی داشت که جدی‌ترین آن را علی علیپور تبدیل به گل نکرد؛ ولی در آن سوی میدان السد قطر فرصت‌های خطرناک‌تری به‌ویژه در دقایق پایانی به دست آورد؛ ولی عملکرد خوب بازیکنان پرسپولیس و عکس‌العمل فوق‌العاده‌ای که علیرضا بیرانوند روی ضربه سر ژاوی داشت، موجب شد تا سرخ‌پوشان با حمایت ۱۰۰ هزار نفری تماشاگران‌شان به تساوی یک بر یک برسند و با پیروزی ۲ بر یک در مجموع دو مسابقه رفت و برگشت، راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شوند.
پرسپولیس با نتیجه‌ای که برابر ستاره‌های السد به دست آورد و موجب حذف این تیم قطری شد، پس از ۸ سال دوباره یک تیم ایرانی را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساند و حالا باید منتظر دو بازی در دیدار نهایی این رقابت‌ها باشد.
شاگردان برانکو روز دوازدهم آبان‌ماه مسابقه رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا را برگزار خواهند کرد و یک هفته بعد در ورزشگاه آزادی از حریف خود میزبانی می‌کنند.
قهرمانی در ورزشگاه پیر آزادی می‌تواند مهم‌ترین موفقیت فوتبالی ما در چند دهه اخیر باشد و قطعا مقدمه خوبی برای قهرمانی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های آسیا خواهد
بود.