به گزارش پایگاه خبری ربیع،رونمایی از پردازنده جدید شرکت QUALCOMM

شرکت Qualcomm به تازگی پردازنده Snapdragon 675 را معرفی کرده که یک پردازنده میان رده بوده که دارای ویژگی های فوق العاده ای است. فکر کنیم یکی از نکات برجسته در بازار این است که ساختار پردازنده Kryo 460 شباهت بسیاری به مدل ARM Cortex-A76 دارد که برای گوشی های پرچم دار طراحی شده است و نکته جالب تر اینکه که هنوز این طراحی جایی در نقشه های شرکت Qualcomm ندارد.

ویژگی های پردازنده جدید شرکت QUALCOMM

این پردازنده Snapdragon 675 دارای دو هسته ۲GHz و شش هسته ۱.۷۸GHz است که می تواند کیفیت بهتری را برای گوشی های مختلف ارائه کند. اگر بخواهیم مقایسه ای در این زمینه انجام دهیم می توانیم به پردازنده پرچم دار Snapdragon 845 اشاره کنیم که از چهار هسته ۲.۸GHz استفاده می کند و همچنین طراحی Cortex-A75 نیز در بهره می برد که باعث افزایش سرعت این پردازنده می شود. سیستم ۸۴۵ بر روی پردازنده ۱۰nm قرار داده شده که در مقابل سیستم  ۶۴۵ روی پردازنده ۱۱nm قرار دارد.

عواقب رونمایی از این پردازنده جدید

اما باید به این موضوع اشاره کنیم که ارائه یک پردازنده جدید برای گوشی های میان رده از سوی این شرکت کمی عجیب و غریب بود و یکی از عواقب این کار از رده خارج شدن پردازنده Snapdragon710 است.

پردازنده جدید شرکت Qualcomm رونمایی شد

کیفیت بالای پردازنده ۶۴۵

جدا از تمام سیستم های موجود در پردازنده ۶۴۵ ، این پردازنده می تواند فراتر از حد تصوری برای گوشی های مختلف پدید آورد که در نوع خود جالب توجه است. این پردازنده همچنین به نوعی طراحی شده که می تواند ویژگی سه دوربین را نیز پشتیبانی کند.

زمان عرضه پردازنده جدید

شرکت Qualcomm امیدوار است که پردازنده ۶۴۵ این شرکت اوایل سال ۲۰۱۹ راه خود را به گوشی های مختلف باز کند پس اگر گوشی های میان رده با سه دوربین به بازار عرضه شدند تعجب نکنید. قطعا باز هم طی روزهای آینده خبرهای بیشتری در مورد این شرکت خواهیم شنید که می تواند نگاه خیلی از کاربران در دنیای تکنولوژی را به خود جلب کند.