به گزارش پایگاه خبری ربیع،امروزه با ترویج اسپیکرهای هوشمند خانگی، بلندگوها و لوازم خانگی به دستیارهای صوتی مجهز شده اند.اکنون این دستیار صوتی با ویژگی جدید تنها شنونده نیست و می تواند به فرمان ها پاسخ دهد.

اکنون این ویژگی برای کاربران انگلیسی زبان در آمریکا فعال شده است و این کاربران می توانند این ویژگی را استفاده کننند. برای این کار کافیست به قسمت Setting ، سپس Alexa Account رفته و سپس Alexa voice responses را بزنید. قسمت Whispered Responses در اپلیکیشن الکسا فعال می شود و می توانید با فرمان دادن به الکسا به حالت Whisper بروید.

زیرساخت های هوش مصنوعی و مغز انسان

توسعه دهندگان آمازون و الکسا این حالت را برای تگ های SSML نیز ایجاد کنند، حالت ویسپر کاملا خودکار است. در پست وبلاگی که از آمازون منتشر شده است، زینب رئیسی، سخنگوی گروه speech الکسا آمازون در باره بیان کرده است که در این سیستم از زیر ساخت های هوش مصنوعی استفاده کرده است. در اصل حالت Whisper ، از یک شبکه عصبی استفاده می کند که متشکل از لایه ها و توابع ریاضی است که از مغز انسان الگوبرداری شده است که می تواند صدا و کلمات را در حالت نرمال و زمزمه تشخیص دهد. مهمترین حالت این ویژگی این است که دیگر ساکت نیست و می تواند در مقابل فرمان ها، واکنش نشان داده و جواب دهد.

حالت whisper الکسا در آمریکا موجود شد

الکسا برنامه‌های روزانه شما را یاد بگیرد و بر اساس آنها عمل کند. به عنوان مثال، اگر به الکسا شب بخیر بگویید، او ممکن است پاسخ دهد که  شب بخیر. او ممکن است پاسخ دهد که  “شب بخیر. یا اینکه بپرسید نور اتاق نشیمن را خاموش نکردی. الکسا نیز پاسخ خواهد داد “آیا باید آن را خاموش کنم؟” این ویژگی به الکسا کنترل بیشتری بر دستگاه ‌های متصل شده‌ شما را می‌ دهد، اما در صورتی که فراموش کنید هر چیزی را خاموش کنید، سطحی از راحتی را ایجاد می‌کند. این ویژگی در اواخر سال در دسترس خواهد بود.

این ویژگی احتمالا طرفداران زیادی خواهد داشت و کاربران را ترغیب می کند تا این دستگاه را خریداری کنند. با این اوصاف می توان انتظار داشت که این دستیار صوتی الکسا که یکی از بهترین دستیارهای صوتی در جهان است به موفقیت های بیشتری در دنیا برسد.