به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس در بجنورد، ا شاره به آغاز هفته ملی پارالمپیک اظهار کرد: طبق سنوات گذشته در این ایام مسابقاتی را برای جانبازان و معلولین سطح استان در روزهای ۲۶ و ۲۷ مهرماه با حضور حدود ۲۰۰ ورزشکار جانباز و معلول برگزار خواهیم کرد.

رئیس هیات جانبازان و معلولین خراسان شمالی در ادامه افزود: در بخش همگانی مسابقات روز چهارشنبه و در هر دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های تنیس روی میز، ویلچررانی و تیر و کمان در محل سالن بدمینتون واقع در مجموعه ورزشی شهید علیدخت بجنورد برگزار می‌شود و از صبح تا عصر همان روز به طول می‌انجامد.

برگزاری مسابقات بسکتبال با ویلچر و والیبال نشسته هم‌زمان با هفته ملی پارالمپیک

وی همچنین بیان کرد: در روز جمعه ۲۷ مهرماه در بخش آقایان، مسابقات در رشته‌های بسکتبال با ویلچر و والیبال نشسته برگزار می‌شود.

ایمنی با اشاره به مسابقات بسکتبال با ویلچر گفت: این مسابقات با حضور ۱۰ تیم سه‌نفره در سالن بسکتبال واقع در مجموعه ورزشی علیدخت برگزار می‌شود و دو تیم خوب از گنبد و مشهد نیز برای حضور در این مسابقات و بالا بردن کیفیت بازی‌ها حضور خواهند داشت.

رئیس هیات جانبازان و معلولین خراسان شمالی در ادامه در خصوص مسابقات والیبال نشسته نیز بیان کرد: سالن موسسه فرهنگی روبروی مجموعه ورزشی علیدخت که برای آموزش‌وپرورش است برای مسابقات والیبال نشسته در اختیار هیات جانبازان و معلولین قرار داده‌اند و این مسابقات بین ۶ تیم برگزار می‌شود که تیم گنبد جهت حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده است.

وی اشاره کرد: بهمن‌ماه سال جاری جشنواره کشوری مسابقات والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر نیز به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و این مسابقات استانی از جهتی برای آمادگی به جهت شرکت در این جشنواره خواهد بود.

ایمنی در ادامه با اشاره به وضعیت خوب ورزشکاران تیر و کمان بیان کرد: دو سال است که رشته تیرکمان معلولین را در استان فعال کردیم و یک ماه پیش در مسابقات شرق کشور در مشهد مقدس خانم ایزانلو نائب رئیس هیات استان در ۱۸ متر مقام اول را کسب کرد و این نشان‌دهنده پتانسیل خوب ورزشکاران جانباز و معلول استان در این رشته است.

ورزش جانبازان و معلولین هزینه‌بر است

رئیس هیات جانبازان و معلولین خراسان شمالی در ادامه با اشاره به مشکلات و معضلات ورزش جانبازان و معلولین گفت: ورزش جانبازان و معلولین هزینه‌بر است به‌طور مثال ورزشکاران بسکتبالیست با ویلچر را بخواهیم به مسابقات اعزام کنیم خود ورزشکار جداگانه و ویلچر نیز بایستی جداگانه اعزام شود و قطع نخاع ویلچری را طور دیگری باید اعزام کرد و لذا متعاقباً هزینه‌هایی بیشتر از حالت عادی باید متقبل شویم.

وی ادامه داد: اگر هواپیما نباشد اعزام این بازیکنان خیلی سخت است و خیلی اذیت می‌شوند و اگر مسئولین استان بتوانند دست ما را بگیرند قول می‌دهم که سال دیگر در پارالمپیک بعدی صد در صد سهمیه داشته باشیم.

ایمنی همچنین تصریح کرد: معتقدم ورزشکاری که صاحب‌مقام می‌شود همان‌جا و هنوز عرق ورزشکار خشک نشده بایستی جوایز ورزشکار اهدا بشود نه اینکه قول و وعده‌ووعید داده شود.

وی بابیان اینکه هیات جانبازان و معلولین هیات وسیعی است که تنها شامل یک‌رشته نیست و رشته‌های ورزشی زیادی را پوشش می‌دهد، اظهار داشت: در هیات بجنورد ۱۰ رشته و در شیروان، اسفراین، گرمه و فاروج حداقل ۸ رشته فعال هستند.

۹۵ درصد ورزشکاران ما معلول‌اند و تنها ۵ درصد جانباز

رئیس هیات جانبازان و معلولین خراسان شمالی بابیان اینکه ۹۵ درصد ورزشکاران هیات جانبازان و معلولین خراسان شمالی معلول‌اند، افزود: تنها ۵ درصد از ورزشکاران جانباز هستند و بنیاد برای این تعداد کمک چشم‌گیری نمی‌کند و دستگاه‌هایی همچون بهزیستی بیشتر متولی امر هستند و بایستی دست ما را بگیرند، البته طی جلسه‌ای با بهزیستی استان قرار سده مبلغی به هیات کمک کنند.

 مسئولین دستگیری کنند/ بزرگ‌ترین مشکل نبود تجهیزات و اعتبارات است

ایمنی بزرگ‌ترین مشکل را نبود تجهیزات و اعتبارات عنوان کرد و افزود: اعزام‌ها خیلی پرهزینه است و اگر اعتبارات به ما بدهند و مسئولین کمک کنند، از استانداری گرفته، شورای شهر، بهزیستی تا اداره کل ورزش و جوانان، می‌توانم اطمینان بدهم تا سال آینده قطعاً می‌توانیم عملکرد بهتری داشته و مقامات بیشتری در سطح کشور داشته باشیم و نمایندگانی نیز برای رقابت‌های برون‌مرزی پرورش دهیم.

صعود ۹ پله‌ای هیات جانبازان و معلولین خراسان شمالی در رتبه‌بندی کشوری

رئیس هیات جانبازان و معلولین خراسان شمالی از صعود ۹ پله‌ای این هیات در رتبه‌بندی کشوری تا پایان سال ۹۶ خبر داد و افزود: دو سال پیش رتبه هیات خراسان شمالی در کشور سی و یکم بود و طی این دو سال که به‌عنوان سرپرست و رئیس با هیات همکاری دارم در آخرین رتبه‌بندی که مربوط به سال ۹۶ می‌شود با ۹ پله صعود به رتبه ۲۲ رسیده‌ایم که پیشرفت خوبی محسوب می‌شود و امید است باهمت بیشتر هم از سوی مسئولین هم اعضای هیات بتوانیم گام‌های بلندتری در جهت موفقیت برداریم.

وی از تنی چند از مقام آوران هیات جانبازان و معلولین استان نام برد و گفت: هانیه صداقت در دومیدانی در سطح کشور عنوان دار است، فرشید رئوفی در پرتاب دیسک مقام سوم کشوری را کسب کرده، محمدرضا ارشادی فر که نابغه تنیس روی میز است و هم در استان و هم در کشور و تورنمنت‌های بین‌المللی همیشه مقام آور بوده و احمد حسن‌آبادی از دوچرخه‌سواران معلول بجنوردی است که سال گذشته بدون تمرین در سه ماده دوچرخه‌سواری مقام‌های کشوری را برای استان کسب کرده است.

ایمنی در پایان اظهار کرد: قطعاً با حمایت‌های مادی و معنوی بیشتر، شاهد عملکرد بهتری از ورزشکاران جانباز و معلول خواهیم بود و ورزشکاران ثابت کرده‌اند که پتانسیل و توانایی درخشش در مجامع ملی و بین‌المللی را دارند.

گفتنی است ۲۴ مهرماه به‌عنوان روز ملی پارالمپیک نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ ۷۱۰۱۳