به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ،  علی‌اصغر اسدی ضمن بااهمیت دانستن طرح کاداستر و همچنین قانون جامع حد نگار اظهار کرد: در شش ماهه سال ۹۷ تعداد ۱۴ هزار ۷۲۵ برگ اسناد مالکیت کاداستری با ضریب امنیت بالا صادر و تحویل مالکین شده است که این میزان نسبت به مدت سال ۹۶ رشد ۱۴ درصدی داشته است.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان گفت: تمام اسناد مالکیت دفترچه‌ای در اختیار مردم، طبق قانون جامع کاداستر کشور، ظرف مدت پنج سال از تصویب این قانون باید به سند تک‌برگی تبدیل شود.

وی افزود: با توجه به اهداف توسعه پایدار و لزوم تأمین امنیت اجتماعی در راستای تحقق این توسعه، صدور سند تک‌برگی اقدامی مهم و مؤثر در تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه است.

اسدی ادامه داد: از مشخصات این سند غیرقابل جعل بودن آن به دلیل درج برچسب هولوگرام و همچنین تعویض سند پس از هر انتقال می‌باشد. وی افزود از دیگر مزایای سند کاداستر ارتقاء امنیت و آرامش روانی، کاهش اشتباهات، حذف نوشتارهای دستی ، تحویل اسناد مالکیت به درب منازل مالکین، شفاف‌سازی امور و بروز رسانی اطلاعات مالکیت است

 وی همچنین خواستار مراجعه مالکین به ادارات ثبت‌اسناد و املاک در شهرستان محل وقوع ملک جهت تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک‌برگ را شد و افزود: اسناد مالکیت در کمترین زمان ممکن صادر و به مراجعین تحویل می‌گردد

اسدی در انتها تصریح کرد: هم‌اکنون  و بر اساس قرارداد منعقده با اداره پست معاملات صورت گرفته در دفاتر اسناد رسمی که دارای سند تک‌برگ می‌باشند در کمتر از ۴۸ ساعت صادر و به‌وسیله مأمورین پست درب منزل به مالکین تحویل می‌گردد.

انتهای پیام/