به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، علی‌اصغر هدایتی امروز  با اشاره موضوع ایجاد موزه سکه و پول در خراسان شمالی اظهار کرد: موزه سکه و پول برای نخستین در این استان راه‌اندازی می‌شود و برای احداث و ایجاد آن بایستی نمایندگان مدیرعامل بانک ملی به‌عنوان متولی در خراسان شمای حضور پیدا کنند.

وی بابیان اینکه در هفته گذشته هماهنگی برای حضور رئیس روابط عمومی و معاونت میراث این بانک در استان فراهم‌شده بود افزود: متأسفانه با تداخل زمانی و برنامه‌های دیگر برای میهمانان استان، سفر مذکور لغو به زمان دیگری موکول شد که در حال پیگیری برای تعیین زمان آتی حضور این افراد در استان هستیم.

دبیر کمیسیون هماهنگی امور بانک‌های خراسان شمالی با ابراز علاقه و تمایل برای ایجاد موزه سکه و پول در مرکز خراسان شمالی گفت: این اقدام ازجمله کارهای ماندگار در بجنورد خواهد بود که برای این رویداد بسیار مشتاق و پیگیر هستیم.

وی در انتها محل در نظر گرفته‌شده برای این امر را ساختمان نخستین شعبه بانک ملی در بجنورد را عنوان کرد و گفت: این ساختمان در سال ۱۳۱۳ توسط بانک خریداری‌شده و ازجمله نخستین شعبه این بانک در بجنورد بوده است و امیدواریم در اولین فرصت به موزه سکه و پول استان تبدیل شود.

گفتنی است چندی پیش مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی با ابراز تمایل از راه‌اندازی این موزه، از پیش‌بینی راه‌اندازی تا پایان سال جاری خبر داده بودند.

لازم به ذکر است در این موزه پول و سکه‌های قدیمی به نمایش گذاشته می‌شود که مربوط به بانک‌ها و مجموعه میراث فرهنگی استان است.

خانه بانک ملی بجنورد در سال ۸۵ به ثبت ملی رسیده و بنایی متعلق به دوره‌ پهلوی اول است. این بنا با تلفیقی از معماری آسیایی و اروپایی ساخته‌شده و متعلق به یکی از وکلای سابق بجنورد بوده که پس از انقلاب به بانک ملی واگذارشده و نیز اولین شعبه بانکی در استان خراسان شمالی است.

انتهای پیام/