به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین صفر فلاحی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان یکی از حرم ها و پایگاه های مهم نشر معارف اهل بیت(ع) برای چهارمین سال  در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف-کربلا حضور دارد و به زائرین خدمت رسانی می کند.

وی افزود: موکب آستان مقدس از چند ویژگی منحصر به فرد برخوردار است که از جمله آن ها می توان به تلاش اهالی موکب جهت معرفی نام و سیره حضرت معصومه(س) به زائران و عمل به عنوان پایگاه فرهنگی جهت تبلیغ و ترویج سیره اهل بیت(ع)، اشاره کرد.

وی تصریح کرد: ما خود را میهمان می دانیم و میزبان اصلی، مردم عراق هستند، تمام تلاش ما براین است که آداب میهمانی را رعایت کنیم و طبق قواعد و قوانین میزبان عمل کنیم.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در ادامه با اشاره به مردمی بودن موکب آستان مقدس گفت: این موکب کاملا مردم محور بوده و با کمک های مردم و خیرین اداره می شود، همچنین تلاش شده تا خدمات به صورت جامع ارائه شود، محور اصلی خدمات، فرهنگی است و خدمات رفاهی، تغذیه ای و بهداشتی هم ارائه می‌شود.

خدمت رسانی ۲۰۰ خادم در موکب آستان مقدس قم

وی افزود: در موکب آستان مقدس ۲۰۰نفر خادم با همکاری هلال احمر و صداوسیما استان از تاریخ ۲۸مهر تا ۸آبان ماه به ارائه خدمات به زائرین می پردازند.

فلاحی در خصوص خدمات فرهنگی ارائه شده در موکب آستان مقدس، عنوان کرد: از جمله خدمات فرهنگی موکب می توان به آماده سازی حسینیه موکب، اقامه نمازجماعت، برگزاری مجالس سخنرانی، ذکر مصیبت، ادعیه و زیارت خوانی، برنامه های قرآنی و معنوی متنوع، توزیع متبرکات آستان مقدس، برپایی نمایشگاه آشنایی با زندگانی حضرت فاطمه معصومه(س) و احیاگران اربعین اشاره کرد.

وی اظهار کرد: زیارت مجازی و واقعیت افزوده با محوریت زیارت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات، برنامه های معارفی ویژه کودکان و نوجوانان، اعزام سفیران کریمه (س) به موکب های مستقر در مسیر و اهدا متبرکات  پرچم حرم مطهر و پرده خوانی وقایع عاشورا از دیگر برنامه های فرهنگی موکب آستان مقدس است.

وی خاطر نشان کرد: آستان مقدس تلاش کرده تا موکب آستان به عنوان یک پایگاه رسانه ای عمل کند و ان شاءالله اصحاب رسانه در موکب آستان حضور خواهند داشت، همچنین پذیرایی و اسکان مناسبی برای این عزیزان در نظر گرفته شده است.

فلاحی در خصوص خدمات موکب آستان به اصحاب رسانه گفت: ایجاد دو جایگاه ویژه رسانه ای، هماهنگی جهت ارائه سرویس اینترنت برای اصحاب رسانه، استقرار تیم رسانه ای و معین  جهت ارائه خدمات به رسانه ها، استقرار سیستم ماهواره sng از جمله اقدامات آستان برای بازتاب این واقعه عظیم است.

وی در رابطه با خدمات رفاهی، تصریح کرد: تهیه مکانی جهت اسکان، تعمیرات کیف، کفش، کالسکه و مانند اینها، طراحی پایگاه های بهداشتی توسط هلال احمر و ارائه خدمات توسط بیش از ۴۰ نفر از جمله پزشکان متخصص که به صورت شبانه روزی به ویزیت زائران می پردازند و تاسیس داروخانه بخشی از خدماتی است که در بخش رفاهی موکب آستان مقدس ارائه می شود.

انتهای پیام/