به گزارش پایگاه خبری ربیع، نادر میرشکار افزود:  کل صادرات از گمرکات و بازارچه های مرزی استان طی  ۶ ماهه ابتدایی سالجاری به وزن ۷۸۰ هزار و ۴۵ تن با  ارزش  ۳۰۹ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۶۷۳ دلار می باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ لحاظ ارزش ۸۴ و نیم  درصد افزایش داشته است .

وی ادامه داد: میزان صادارت در ۶ ماهه امسال از گمرکات استان به ارزش ۸۷ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۶۹۹ دلار و از بازارچه های مرزی استان نیز به ارزش ۲۲۲ میلیون و ۲۱۶ هزار ۹۷۴ دلار می باشد که سهم صادرات از گمرکات استان ۲۸ درصد و سهم صادرات از بازارچه های مرزی استان ۷۲ درصد بوده است .

میرشکار بیان کرد: آمارها حاکی از این است که  بازارچه های مرزی  استان عملکرد صادراتی قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند و از دلایل عمده افزایش صادرات می توان  به دسترسی آسان به بازارهای کشورهای همسایه ، سهولت فرایند انجام صادرات و نیز  بوروکراسی اداری کمتر  در  بازارچه ها اشاره کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: براساس برنامه هدفگذاری شده سال ۹۷ ، با توجه به برنامه های عملیاتی سازمان ، میزان صادرات غیرنفتی استان به ارزش ۶۶۴ میلیون دلار تعیین که با توجه به اقدامات اجرایی صورت گرفته در ۶ ماهه امسال ، صادرات استان به ارزش نزدیک به ۳۱۰ میلیون دلار انجام شده است که بر همین اساس می تواند عنوان کرد در این مدت حدود ۴۷ درصد از کل برنامه تحقق یافته و ۵۳ درصد آن باقی مانده است .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی  طی این مدت مصالح ساختمانی ( سیمان ) ، خرما ، میوه ف گوجه ، نخودخام ، گاز و صیفی جات می باشد که به  کشور های افغانستان ، پاکستان ، ترکیه ، کویت ، امارات و سایر کشورها صادر شده است.