به گزارش پایگاه خبری ربیع، اسماعیل عاقلی در نشست خبری افزود: درشش ماهه اول امسال نیز تعداد ۲۹۰ جایگاه و تعداد ۵۹۹ نازل های سوخت جایگاههای عرضه سوخت مورد بررسی و آزمون قرار گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: در شش ماهه امسال درخواست استانداردسازی ۱۹۴ مورد، صدور ۷۸ گواهی و تائیدیه ایمنی آسانسور جدید تهیه فرمت قرارداد بین فروشنده و خریدار انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان در ادامه اظهار کرد: در راستای انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان استاندارد در زمینه‌های استانداردسازی، تأمین ایمنی، حفظ و ارتقا سلامت عمومی، حمایت از حقوق مصرف کننده، ایجاد رقابت سازنده بین عرضه کنندگان محصولات داخلی و وارداتی طرح اجرای هماهنگ استاندارد ( طاها ) در استان اجرا شد .

وی افزود: ۷ هزار و ۳۷۷ مورد، نمونه برداری و ۱۶۲ مورد خرید نمونه ۱۶۲( تعداد آزمون ۹۹ مورد، عدم انطباق ۱۲ عدد برابر با ۱۲ درصد و تعداد فاکتور آزمون  صورت گرفته است .

عاقلی در زمینه فعالیت‌های عمرانی این اداره کل نیز گفت:  پیگیری احداث اداره استاندارد شهرستان ایرانشهر در زمینی به مساحت ۲۳۵۲ مترمربع و زیربنای ۱۱۰۰ مترمربع با پیش بینی ۸ فضای آزمایشگاهی در مرحله نازک کاری است .

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین محوطه سازی اداره استاندارد شهرستان سراوان و زابل و افزایش زیربنا در شهرستانهای مذکور و  اجرای برنامه تعمیرات ساختمان‌های اداره کل شامل رنگ آمیزی نرده های اداره کل و چابهار؛ تعمیرات اداره استاندارد شهرستان چابهار(تعویض درب ها و بازسازی دو اتاق جهت فضای اداری)، تعمیرات اداره ایرانشهر و زابل  (مامور سرا) و تعمیرات مورد نیاز منازل سازمانی در حال انجام است .

عاقلی در زمینه ایجاد فضاهای آزمایشگاهی جدید ( تجهیز آزمایشگاه – صدور مجوز ) نیزگفت: در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، افزایش مشارکت بخش‌های خصوصی در ارتباط با تدوین استاندارد و استاندارد سازی به عنوان ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار؛ در یک سال گذشته صلاحیت و صدور یک مورد و تمدید ۱۷ مورد و تعلیق۱ مورد انجام شده است .

مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان  بیان کرد: همچنین  تائید صلاحیت آزمایشگاه منطقه آزاد و فعالسازی آن در زمینه فعالیت‌های استاندارد و  تائید صلاحیت آزمایشگاه تست هیدروستاتیک مخازن گاز خودورها (سی ان جی) نیز صورت گرفته است .

عاقلی ادامه داد: به منظور صیانت از حقوق شهروندی و جلوگیری ازکم فروشی سال گذشته تعداد ۵ هزار و ۱۹۵ وسائل سنجش مراکز عرضه و توزیع کالا شامل انواع ترازو؛ وزنه تراز؛ باسکول؛ وزنه باسکول؛ نیم متر و پیمانه در سراسر استان مورد بررسی؛ آزمون و کنترل قرار گرفتند که از این تعداد مورد عدم انطباق مشاهده شده است .

وی در ادامه با بیان اینکه طرح نظارت و کنترل مراکز و جایگاه‌های عرضه سوخت نیز توسط این اداره کل انجام شده است گفت: در راستای اهداف سازمان ملی استاندارد ایران و صیانت از حقوق شهروندی و جلوگیری ازکم فروشی با همکاری مدیران عامل شرکتهای پخش فرآورده های نفتی مناطق زاهدان و چابهار در سال گذشته تعداد ۲۹۰ جایگاه و تعداد ۵۱۹۵ نازل های سوخت جایگاههای عرضه سوخت مورد بررسی و آزمون قرار گرفته است .

مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان  گفت: همچنین در شش ماهه اول امسال نیز تعداد ۲۹۰ جایگاه و تعداد ۵۹۹ نازل های سوخت جایگاههای عرضه سوخت مورد بررسی و آزمون قرار گرفت .

وی تصریح کرد:  تمامی تولیدکنندگان و ارائه کنندکان خدمات می توانند استانداردهای مورد عمل و ملاک خود را برای ثبت خود اظهاری اقدام کنند که درسال یک سال گذشته یک مورد اقدام و تاکنون ۱۴ استاندارد کارخانه ای در استان ثبت شده است .

وی با اشاره به  اجرای طرح نظارت و کنترل سیلندر های گاز مایع  نیز خاطرنشان کرد: در این طرح کلیه تاسیسات سیلندر پرکنی در خصوص کیفیت سیلندرهای شارژ شده و حجم و مقدار گاز مایع شارژ شده در سیلندرهای گاز مایع مورد نظارت و کنترل قرار گرفتند .

مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: طرح شناسائی و ساماندهی فعالیت های نصابان آسانسورها  نیز اجرا شده که دراین طرح با فراخوان عمومی نسبت به شناسائی آسانسورهای منصوبه ماقبل آذر ۱۳۹۲ که متقاضی آزمون دوره ای رایگان بودند در سال ۹۳ با ابلاغ به شرکت بازرسی اقدام و نسبت به آزمون رایگان آنها در راستای افزایش ضریب ایمنی و عملکرد آنها اقدام شده است .

وی از انعقاد چهار تفاهم نامه همکاری با اتاق بازرگانی، صنایع و معادن منطقه آزاد چابهار؛ دانشگاه زابل، دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان و پارک علم و فناوی استان و دانشگاه ولایت ایرانشهر در راستای تدوین استانداردهای ملی و استفاده از امکانات آزمایشگاهی و توانمندی یکدیگر خبرداد.


انتهای پیام