به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، وحید نمازی ،با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی سفر رهبری به خراسان شمالی در سال ۹۱ اظهار کرد: این سفر به‌یادماندنی و تاریخی در تقویم خراسان شمالی شاخصی فرهنگی محسوب می‌شود که می‌توان از زوایای مختلف به آن پرداخت.

وی با برشمردن از برخی جنبه‌هایی پرداخت به سفر رهبر انقلاب خراسان شمالی گفت: فیلم، مستند، خاطره نگاری، مجموعه عکس و بررسی تأثیرات عمرانی، فرهنگی سفر مقام معظم رهبری به این استان ازجمله برخی از فعالیت‌های ممکن برای اشاعه و ترویج منویات این سفر بوده است.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی همچنین در ادامه به کتب چاپ‌شده از این سفر در اشاره کرد و افزود: کتاب‌های ماه بندان، جلوه اهل خراسان و مهرماه تنها کتاب‌هایی است که تاکنون از این سفر پر خیروبرکت منتشرشده و همچنان ظرفیت فراوان و بالایی برای روایت‌های مختلف سفر وجود دارد.

وی با معرفی کتاب جلوه اهل خراسان به‌عنوان کتاب منتشرشده از سوی انتشارت انقلاب اسلامی گفت: این کتاب روایتی از سفر ماه ۸ روزه رهبر انقلاب به خراسان شمالی به‌صورت سفرنامه توسط حسینعلی جعفری و با نثر و متنی روان و خواندنی نوشته‌شده که می‌توان به‌عنوان یکی از آثار برتر در این حوزه در خراسان شمالی اشاره کرد.

نمازی با برشمردن برخی از علل عدم توفیق این کتاب درفروش بالا و جذب مخاطب تصریح کرد: این کتاب در پاییز ۹۳ و دو سال پس‌ازاین سفر منتشر شد که نشان از تأخیر زیاد در انتشار آن است.

وی همچنین سفرنامه‌های منتشرشده از سفر رهبری به استان‌های فارس و سیستان را در رده‌های کتاب پرفروش سال دانست و ادامه داد: متأسفانه کتاب جلوه اهل خراسان به علت عدم متولی و نمایندگی مشخص در خراسان شمالی به خوبی به مردم معرفی نشد و برخی از مدیران فرهنگی نیز با این کتاب آشنایی ندارند.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی عدم تبلیغ و ارائه این کتاب از سوی کتاب‌فروشی‌ها و توزیع‌کنندگان کتاب در استان را عاملی دیگر در راستای عدم بهره‌برداری کامل از ظرفیت‌های کتاب جلوه اهل خراسان بیان کرد.

وی در انتها با تشویق سایر نویسندگان و خاطره نویسان به نگارش و انتشار مطالب خود در راستای حاشیه‌های سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی افزود: می‌توان با هر زاویه نگاه و موقعیتی این سفر را روایت کرد تا هر چه بیشتر لحظات ناب آن در اذهان مردم و تاریخ مکتوب استان باقی و پررنگ بماند.

گفتنی است رهبر انقلاب طی سفری ۸ روزه از ۱۹ مهرماه سال ۹۱ در استان خراسان شمالی حضور یافتند و طی آن با گروه‌های مختلف اقشار مردم دیدار کردند.

انتهای پیام/