به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، احسانعلی عالی امروزبا اشاره به نزدیک شدن به ششمین سالروز سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی اظهار کرد: سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در مهرماه ۹۱ اعتبارات فراوانی را به این استان اختصاص داد.

وی رقم اعتبارات اولیه مصوب شده برای استان را بیش از ۵ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با رایزنی‌ها و سفرهای متعدد نماینده دفتر مقام معظم رهبری به استان این اعتبارات به مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به جهت امور عمرانی طی مدت سه سال افزایش یافت که از این حیث استان خراسان شمالی ۶ سال در انجام پروژه‌های عمرانی جلو افتاد.

سرپرست سازمان برنامه‌وبودجه خراسان شمالی در ادامه با تشریح پروژه‌ها و اعتبارات داده‌شده برای آنها تصریح کرد: ۸۰۰ پروژه برای این اعتبارات تعریف‌شده که تاکنون ۶۰۰ پروژه آن به‌طور کامل ایجاد و پایان‌یافته که قریب به ۲۵ درصد آنها در حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی بوده است.

وی  تکمیل پروژه‌های درمانی ازجمله بیمارستان امام حسن بجنورد، مرکز درمانی بنت‌الهدی، کلینیک درمانی جوادالائمه، بیمارستان هاشمی رفسنجانی شیروان را از اعتبارات سفر رهبری عنوان کرد و ادامه داد: سد گلیل در شیروان، سدهای بارزو و چندیر در راز و جرگلان و سد گلمندره در مانه و سملقان نیز با اعتبارات این سفر تکمیل و به بهره‌برداری رسیدند.

عالی با اشاره به بهره‌برداری از ۶۲ پروژه عمرانی در سال جاری از اعتبارات سفر رهبری گفت: از محل اعتبارات این سفر پر خیروبرکت ۱۰۶ میلیارد تومان نیز در سال جاری به استان خراسان شمالی اختصاص داده‌شده است.

وی همچنین خواستار اهتمام جدی وزارتخانه‌ها برای اجرا و اتمام تعهدات خود برای ۱۹۸ پروژه دیگر سفر رهبری در خراسان شمالی شد و گفت: ۲۳۷ میلیارد تومان از مجموع ۷۹۱ میلیارد تومان تعهدات وزارتخانه‌ها در خراسان شمالی باقی‌مانده است که باید مجموعه‌های ذی‌ربط برای تخصیص این اعتبارات اقدامات لازم را انجام دهند.

سرپرست سازمان برنامه‌وبودجه خراسان شمالی عمده این پروژه‌ها را مربوط به وزارت جهاد کشاورزی و امور آب و فاضلاب دانست.

وی در انتها با اشاره به اعتبار ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی تسهیلات بانکی سفر رهبر انقلاب برای انجام سرمایه‌گذاری در استان گفت: تاکنون ۲۲ درصد این تسهیلات معادل با ۲۷۵ میلیارد تومان با نرخ بهره ۱۸ درصد به متقاضیان واحدهای کشاورزی و صنعتی واگذارشده و برای ادامه این اعتبارات نیز سقف زمانی در نظر گرفته نشده است.

گفتنی است سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی در ۱۹ مهرماه ۹۱ انجام‌شده و ایشان طی ۸ روز با اقشار مختلف و مردم دیدار کردند.

انتهای پیام/