به گزارش پایگاه خبری ربیع،  فرهاد سبحانی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی برگزار شد، با تبریک روز روستا اظهار کرد: چهارمین طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی از ۲۱ مهر ماه تا ۲۱ آبان ماه در روستاهای استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۰ نفر آمارگیر تخصصی در مدت یک ماه طرح را آغاز می‌کنند، افزود: در این آمارگیری اطلاعات واحد مسکونی از طریق مصاحبه مستقیم با خانوار ساکن در واحد مسکونی و تکمیل پرسشنامه طرح و اطلاعات آبادی از طریق صحبت با مطلعین محلی در آبادی و تکمیل پرسشنامه آبادی جمع‌آوری می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با اشاره به اهداف کلی طرح عنوان کرد: از جمله اهداف این طرح شناخت ویژگی‌های کمی و کیفی واحدهای مسکونی تحت پوشش طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سطح استان‌ها است.

بازسازی ۲ هزار و ۳۰۰ واحد در مناطق زلزله زده

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: در این طرح ۲ هزار و ۳۰۰ واحد بازسازی انجام شده و در سه دهستان مقاوم‌سازی انجام شده و تا ۲۱ آبان ماه واحدها تحویل هموطنان می‌شود.سبحانی گفت: بنیاد مسکن استان اردبیل به عنوان ستاد معین در سرپل ذهاب انتخاب شد و جزو اولین ستادی بودیم که کار را به پایان رساندیم.

روستای ترازوج خلخال ۱۰۰ درصد بازسازی شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه روستای ترازوج خلخال ۱۰۰ درصد بازسازی شده است، عنوان کرد: با همکاری بنیاد مسکن برخی از کارها از جمله هزینه‌ نقشه‌برداری، آواربرداری رایگان انجام شد و روستا پیله درق گرمی، آقبلاغ گدوک در مشگین‌شهرو روستای مصطفی لودر خلخال عقد قرارداد انجام دهیم تا عملیات مقام‌سازی انجام شود.سبحانی تصریح کرد: روستای مله رولان سرپل ذهاب با حمایت مالی علی دایی و نظارت بنیاد مسکن استان اردبیل بازسازی می شود.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان قیر رایگان در سال ۹۷

سبحانی با اشاره به اینکه با سفر شاملو و نمایندگان استان تخصیص اعتبار برای قیر ریگان دو برابر شد، یادآور شد: در سال گذشته ۸۶ روستا عملیات آسفالت‌ریزی انجام شده و ۵۰۰ هزار مترمربع در روستاها آسفالت‌ریزی انجام شده است.