به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از آرش رضوانی کارشناس رسانه و مجری برنامه‌های اقتصادی و علمی تلویزیون  گفت: مساله جهت‌دهی به افکار عمومی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که این روزها از سوی رسانه‌های ما مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در مسیر هدایت افکار عمومی خبرنگاران و راویان خبر باید مصالح کشور و مردم را در نظر بگیرند و تمام تلاششان را برای حفظ ثبات جامعه انجام بدهند. یک رسانه یعنی یک موج و هر قدر این موج سرشار از امید و آرامش باشد، می‌تواند نوید یک جامعه آرمانی را بدهد و هرقدر این موج مغرضانه و با نظر سوء باشد آسیب‌های جبران ناپذیری را به زندگی و معیشت مردم وارد می‌کند. البته نباید از نقش رسانه در مهار و کنترل  جامعه نیز غافل شد.

رضوانی تصریح کرد: یکی از موضوعات روزی که در همین باره می‌توان به آن اشاره کرد، بحث دلار و نوسانات بازار ارز بود. نکته جالبی در فضای مجازی دست به دست می‌شد و مضمون آن این بود که گران می‌خرید و ارزان می‌فروشید؟! حقیقت امر این است که بازار این روزهای ارزی و اقتصادی به طرز ناجوانمردانه‌ای هدایت می‌شد. جریانی که هیچ پشتوانه اقتصادی نداشت و هیچ تئوریسینی نمی‌توانست آن را تحلیل کند و در عرض چند روز دلار به وحشتناکترین رقم ممکن می‌رسد و یکباره پایین می‌آید.

رضوانی تاکید کرد: اینجا همان جایی است که دوباره نقش رسانه در شرایط و وضعیت کنونی جامعه پررنگ می‌شود. رسانه‌ها در هر کشور و جامعه‌ای نقش بسیار پررنگی در جهت دهی به افکار عمومی را دارند.

وی اظهارداشت: افرادی که در رسانه‌های مختلف نوشتاری، سمعی و بصری مشغول به کار هستند باید بدانند که مسئولیتی سنگین بر دوششان است و خودشان را ارزان نفروشند؛ با صراحت می‌توانم بگویم بیشتر کسانی که در آشفته بازار ارزی روزهای اخیر دچار ضرر و زیان شدند اسیر هیجانات رسانه‌ای مخرب برخی از اهالی رسانه شدند.

وی در پایان گفت: مردم، نمایندگان مجلس و دولت مثلثی هستند که با بهره‌گیری و استفاده درست از رسانه و فضای مجازی مثلثی کارگشا و راهگشا برای حل مسائل کشور خواهند بود. اگر  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خانه ملت  به خوبی به دغدغه‌های مردم واقف باشند و براساس نیازهای اساسی مردم گام بردارند بدون شک اتفاقات بسزایی در کیفیت معیشت مردم صورت خواهد گرفت.

 انتهای پیام/