به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی؛ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در سومین نشست توجیهی آموزشی روسای ادارات قرآنی سازمان اوقاف که در حاشیه چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مجتمع کوه نور اراک برگزار شد، طرح تربیت حافظان را از اولویت‌های ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و اظهار کرد: طی سال باید به‌صورت جدی به طرح تربیت حافظان پرداخته شود.

وی به تشریح برنامه‌های ۶ ماهه سال ۹۷ پرداخت و گفت: اجرای قانون کمک هزینه تحصیلی به حافظان و قاریان برجسته یکی از این اقدامات است که توانستیم بودجه این بخش را در سال جاری به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش دهیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف افزود: اعزام قاریان ممتاز به حج از دیگر برنامه‌های این سازمان است که با همکاری کمیته اعزام و دعوت از حافظان و قاریان صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام حسینی به بیان فعالیت‌های قرآنی که سازمان اوقاف و امور خیریه با کمک سازمان‌های دیگر از جمله آموزش و پرورش، سپاه و بسیج، وزارت ارشاد انجام داده، پرداخت.

وی درباره اقدامات قرآنی انجام گرفته در این سازمان تصریح کرد: چهار فعالیت اصلی در این سازمان انجام شده است که می‌توان به برگزاری مسابقات قرآنی در شهرستان‌ها، طرح حفظ ۱۴۵۲، وقف مشارکتی با آموزش و پرورش و برون سپاری برخی برنامه‌ها اشاره کرد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ادامه داد: برای اینکه اوقاف بتواند موفق به ایفای نقش خود در زمینه مدیریت فعالیت‌های قرآنی شود و در این زمینه موثر واقع شود، راهی جز برون سپاری ندارد.

انتهای پیام/