به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد،  محمدرضا خباز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: می‌خواهیم در خراسان شمالی کاری انجام دهیم که هم قانونی و هم عملی است و بالاتر از آن تجربه‌ی دنیاست و کسانی که به آن عمل کردند توانستند جهش خوبی داشته باشند.

استاندار خراسان شمالی در ادامه افزود: ما باید اقتصاد دولتی را از ذهنمان خارج کنیم و امروز نگاه اقتصاد دولتی، یک نگاه مذموم است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته مبلغ ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز داشتیم تا پروژه‌های نیمه‌کاره کشور را تکمیل کنیم و این عدد امسال قطعاً افزایش پیداکرده است.

خباز افزود: ما تافته‌ی جدا بافته‌ای از دنیا نیستیم و باید به دنیا نگاه کنیم و اقتصاد درست یعنی کشور را با مالیات اداره کنیم و اقتصاد غلط یعنی کشور با پول نفت اداره شود و در همین خصوص یکی از دوستان طی یک مقاله اثبات علمی و فقهی کرده بود که استفاده از پول نفت برای اداره‌ی کشور حرام است.

خباز در ادامه با اشاره به وظیفه دولت گفت: کار دولت تصدی‌گری نیست بلکه حاکمیت است و حاکمیت یعنی برنامه‌ریزی و نظارت دقیق انجام شود.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: در قوانین جدید پروژه‌ها بناست مالکیتش به بخش خصوصی واگذار شود و این با اجاره دادن متفاوت است و بخش خصوصی حتی اگر تسهیلاتی لازم داشت باید به او بدهیم.

وی در پایان گفت: قبلاً مدیران می‌ترسیدند پروژه‌ها را واگذار کنند زیرا ممکن بود تحت تعقیب قرار بگیرند و بگویند شما گاوبندی کرده‌اید اما در قانون جدید این اتفاق نیز نمی‌افتد زیرا که واگذاری پروژه به یک کارگروه انجام‌شده است.

انتهای پیام/