به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازفارس از بجنورد حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی امشب در جمع دانشجویان دانشگاه بجنورد اظهار کرد: قرآن همواره بر دو موضوع خودسازی و جامعه سازی تأکید داشته است.

وی در ادامه با تشریح هر کدام از این دو موضوع خاطرنشان کرد: برای جامعه سازی باید همه یکدیگر را مراقبت کنند و تماشا کردن در جامعه ممنوع است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار داشت: طبق سخنان مقام معظم رهبری جوانان مشکل نیستند و اتفاقاً مشکلات را حل می‌کنند که بعضی‌ها این دیدگاه را ندارند و جوانان را مشکل می‌دانند.

وی افزود: طبق دین، تندروی درراه دین امتیاز است و ما باید در مسیر هدایت تندروی داشته باشیم البته افراط‌وتفریط نباید داشت.

امام‌جمعه بجنورد تأکید کرد: اطاعت از ولی‌فقیه باعث عزت می‌شود و کسانی که اکنون ولایت‌فقیه را قبول ندارند، نتوانستند تأثیر ولایت را درک کنند و ندیده‌اند که در این ۴۰ سال گره‌های بسیاری ولایت‌فقیه بازکرده است.

وی همچنین ادامه داد: وضعیت عربستان را ببینید که چطور ذلیل‌شده است و در مقابل باج‌خواهی ترامپ سکوت می‌کند، لذا طبق فرموده امام سجاد اگر بخواهیم عزیز باشیم باید مطیع رهبران دینی باشیم و خداوند به ما در مسئله جامعه سازی جلوداران آگاه و اندیشمند را نصیب کرده است.

یعقوبی در پایان با اشاره به موضوع آتش به اختیار بودن جوانان گفت: امروز باید مانند جوانانی که به اردوی جهادی می‌روند، جهادی عمل کرد و این یعنی آتش به اختیار که باید برای عبور از شرایط کنونی در قالب شرع و دین باید آتش به اختیار بود.

انتهای پیام