به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، مهرداد بابایی امروزگفت: با شروع هر سال نو شمسی در کشور و همراه شدن با تعطیلات نوروزی، اوج‌گیری سفرها و افزایش‌بار کاری سازمان‌های امدادی از جمله اورژانس ۱۱۵ مواجه می‌شویم.
وی افزود: در این ایام خاص نیروهای پرتلاش اورژانس ۱۱۵ با استقرارو آماده باش در محورهای مواصلاتی شهرها و روستاها در اقصی نقاط کشور آماده‌اند تا در صورت بروز حادثه و یا بیماری برای هموطنان و مسافرین در کمترین زمان ممکن بر بالین بیمارحاضر شده و خدمات درمانی پیش بیمارستانی مورد نیاز را ارئه داده و در صورت لزوم، وی را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل کنند.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز بیان کرد: اورژانس ۱۱۵ البرز نیز با توجه به وضعیت خاص جغرافیایی خود و قرار گرفتن در مسیر اتصال حداقل ۱۴ استان بزرگ و پر جمعیت کشور، در ایام تعطیل با بالاترین میزان تماس تلفنی و افزایش میزان مأموریت‌ها مواجه است.
بابایی با بیان اینکه در شش ماه نخست سال ۹۷ ، واحد تریاژ تلفنی مرکز اورژانس ۱۱۵ البرز پاسخگوی چهار صد و پنج هزار و نهصد و نود تماس تلفنی بوده، تصریح کرد: با دریافت شرح حال بیماران و ارائه مشاوره‌های لازم به تماس گیرندگان ، پنجاه و پنج هزار و پانصد و هشتاد مورد اخذ آدرس و اعزام آمبولانس داشته‌ایم.
به گفته وی تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ البرز نیز با اعزام به این تعداد مأموریت، به پنجاه و دو هزار و پانصد و پنجاه و پنج بیمار اورژانسی خدمات‌درمانی پیش بیمارستانی ارائه داده‌اند که ۲۷ هزار و ۸۴ بیمار اورژانسی را به مراکز درمانی استان البرز انتقال شده و به ۲۴ هزار و ۷۵۱ بیمارو مصدوم نیز خدمات درمان سرپایی ارائه شده است.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز ادامه داد: در شش ماه اول سال‌جاری برای حدود ۸هزار و ۱۷ مورد حادثه ترافیکی در استان البرز اعزام آمبولانس صورت گرفته که آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ البرز در محل وقوع ۵هزار و ۵۹۶ فقره تصادف در مناطق شهری و ۲ هزار و ۴۲۱ مورد تصادف در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان حضور یافتند که این تصادفات در کل منجر به مصدومیت ۱۱ هزار و چهارده نفر شد.
بابایی اضافه کرد: در این میان ۸هزار و ۲۰۰ نفر از حادثه دیدگان ضمن دریافت خدمات‌درمانی پیش بیمارستانی به مراکز درمانی استان البرز انتقال یافتند .
وی خاطرنشان کرد: در آمار مقایسه‌ای عملکرد اورژانس ۱۱۵ البرز در شش ماه نخست امسال با مدت مشابه در سال ۹۶ ، شاهد افزایش ۱۲ درصدی درمیزان ماموریت‌های انجام یافته بودیم که تعداد گیرندگان خدمات از اورژانس ۱۱۵ البرز نیز از رشد ۳۸ درصدی برخوردار بوده است.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز در پایان با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۱۲۲ عملیات اورژانس اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: این خدمات به ۲۰۴ بیمار و مصدوم بدحال بوده که دو مناطق صعب‌العبور و یا دور از مراکز درمانی حضور داشتند.
انتهای پیام/۳۳۹۳