به گزارش پایگاه خبری ربیع، سپاه پاسداران در سحرگاه روز ۹ مهرماه و در پاسخ به حمله تروریستی ۳۱ شهریور در شهر اهواز که به شهادت ۲۵ نفر از هموطنان بی‌گناه منجر شد، مقرهای گروه تروریستی داعش را در شرق سوریه با یک عملیات ابتکاری و ترکیبی شامل موشک‌های بالستیک و پهپادهای بمب‌افکن مورد حمله قرار داد که در این حمله از ۶ فروند موشک بالستیک استفاده شد.
موشک‌های ذوالفقار و قیام که در این پاسخ داغ مورد استفاده قرار گرفتند، جزو موشک‌های میان‌برد کشورمان هستند که به ترتیب ۴ موشک ذوالفقار و ۲ موشک قیام به عنوان طلایه‌داران حمله سپاه به تروریست‌ها استفاده شدند. روند ستودنی و دقیقی برای ارتقای موشک‌های ایرانی در بردهای مختلف در دست اجراست و آن هم تعویض سرهای جنگی قدیمی با کلاهک‌های جدید بالک‌دار و هدایت‌شونده است.
حمله مقتدرانه سپاه به مقر تروریست‌های داعش سبب خشم مقامات آمریکایی شده است؛ زیرا نزدیک‌ترین نقطه به نیروهای آمریکایی را در سوریه هدف قرار داده است.
شان رابرتسون، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، در بیانیه‌ای که در اختیار شبکه صدای آمریکا قرار گرفته است، به حمله سپاه پاسداران به مقر سرکردگان جنایت تروریستی هفته گذشته در اهواز واکنش نشان داد
و گفت: ایران هیچ اقدامی برای آگاه‌کردن دیگر نیروهای نظامی در سوریه نکرده بود.
وی که به نظر می‌آید از این عملیات مقتدرانه و موفقیت‌آمیز ایران به خشم آمده است، در ادامه گفت: نیروهای نظامی حرفه‌ای همچون ائتلاف تحت رهبری آمریکا و نیروهای روس عملیات‌های خود را (با دیگران) هماهنگ می‌کنند تا از حداکثر ایمنی اطمینان یابند.
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه در اطلاعیه‌ای از هدف قراردادن مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در شرق فرات در کشور سوریه با ۶ فروند موشک بالستیک زمین به زمین در نخستین ساعات بامداد دوشنبه توسط یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه خبر داد و تأکید کرد: امنیت ملت ایران، خط قرمز نیروهای مسلح است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صیانت از میهن اسلامی و تأمین امنیت و آرامش مردم عزیز از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و مشت آهنین خود را همچنان مهیای پاسخ قاطع و کوبنده به هرگونه شرارت و شیطنت دشمنان قرار خواهد داد.
رابرتسون همچنین مدعی شد ائتلاف به اصطلاح مقابله با داعش بدون کمک ایران نیز قادر به ازبین‌بردن باقی‌مانده‌های داعش در شرق فرات است.
بنا بر گزارش صدای آمریکا، وی افزود: با توجه به ماهیت پیچیده فضای جنگ (در این منطقه) چنین حملاتی نیروهایی را که در سوریه با داعش می‌جنگند، به خطر می‌اندازد. هرگونه عملیات ایران در این محدوده (مرز شرقی سوریه که تا عراق ادامه دارد) ناامن، بی‌ملاحظه و تشدیدکننده است.
مایک پریگنت، تحلیلگر ارشد اندیشکده‌ هادسون، در گفت‌وگو با صدای آمریکا تأکید کرد: حمله موشکی ایران به منطقه‌ای که آمریکایی‌ها در آن فعالیت می‌کنند، از نظر واشنگتن به‌شدت تحریک‌برانگیز تلقی خواهد شد.
ایران در ژوئن ۲۰۱۷ نیز یک حمله موشکی علیه مراکز متعلق به داعش در سوریه انجام داد که در پاسخ به حمله این گروه تروریستی به پارلمان ایران انجام گرفت.
همچنین شبکه الاباء عراق اعلام کرد یکی از مسئولان بلندپایه داعش به نام ابوعلی المشهدانی در حمله موشکی روز دوشنبه سپاه به مقر عاملان حمله تروریستی اهواز کشته شده است.
این شبکه عراقی گزارش داد: ابوعلی المشهدانی، مسئول امنیت داعش در موصل است که با هدف قراردادن یک مقر داعش در نزدیکی مدرسه السوسه توسط سپاه ایران به هلاکت رسیده است.
سپاه ایران دو مقر دیگر داعش و یک انبار مهمات در منطقه هجین را نیز هدف قرار داده است که در این حملات بیش از ده عنصر داعش به هلاکت رسیدند.