به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس در کرج، سردار ابوالفضل اسلامی، پیش‌از ظهر امروز در آیین اختتامیه هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف که در باشگاه میلاد برگزار شد، گفت: تاکنون هفت دوره از جشنواره ادبی یوسف به صورت کشوری و هشتمین دوره آن به صورت استانی به منظور گرامیداشت زحمات و تلاش نویسندگان فعال در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده است.
وی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی‌بر تقویت روحیه ایثار و شهادت در جامعه، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمتر از شهادت نیست، باید بیانات رهبر را چراغ راه قرار دهیم تا با قوت و انرژی بیشتر به کار خود ادامه دهیم.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز بیان کرد: با زحمات نویسندگان خصوصا نو قلمان استان بیش‌از صد اثر به دبیرخانه ارسال شده است که توسط داوران به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت سه نویسنده در داستان کوتاه دفاع مقدس، دو نویسنده در داستان کوتاه خرمشهر و چهارده اثر برتر در بین آثار ارسالی انتخاب شد.
اسلامی با تأکید بر اینکه باید از اصحاب قلم حمایت شود، خاطرنشان کرد: اکثر آثار ارسالی را مطالعه کردم که البته بسیار جذاب و جالب توجه بود.
وی خاطرنشان کرد: امروز جوانان ما نسبت به فرهنگ غنی ایثار، شهادت و دفاع مقدس فقیر هستند.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز اظهار کرد: امروز این فرهنگ دفاع‌مقدس است که در آن سوی مرزها افتخاراتی را می‌آفریند، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که در سوریه، یمن، عراق، بخش‌هایی از آفریقا و حتی آمریکا قد علم کرده است.
اسلامی با بیان اینکه باید به خود ببالیم که می‌توانیم با فکر و قلم در صف شهدا قرار بگیریم، یادآور شد: کشور با مشکلات بسیاری همراه است، اما با همین فرهنگ ایثار و شهادت بعد از هشت‌سال در جنگی نا برابر پیروز میدان شدیم و اگر این فرهنگ را سبک بشماریم مدیون خون شهدا هستیم.
وی تأکید کرد: نباید اجازه دهیم در فضای مجازی و خیلی از رسانه‌ها جای فرهنگ ایثار شهادت خالی بماند، به برکت فکر و قلم نویسندگان است که تاریخ و ارزش‌های دفاع‌مقدس همیشه ساری و جاری خواهد بود.
انتهای پیام/۳۳۹۳