به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس کرج، سردار هادی شیرزاد پیش از ظهر امروز در نشست نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با وابستگان و افسران روابط مبارزه با مواد مخدر کشورهای خارجی مستقر در جمهوری اسلای ایران که به همت پلیس بین‌الملل در استان البرز برگزار شد، گفت: اصحاب رسانه همکاران اصلی پلیس هستند و همواره همراه و نیروی انتظامی در تلاش هستند و نقش بسزایی در تبیین نقش پلیس جمهوری اسلامی در جامعه دارند.
وی با بیان اینکه این نشست هر ساله به میزبانی یک پلیس تخصصی برگزار می‌شود، افزود: برنامه امروز با بازدید از مراکز مبارزه با مواد مخدر و نگهداری و تربیت سگ‌های کارآزموده مواد یاب همراه شد.
رئیس پلیس بین الملل در رابطه با وظایف خود بیان کرد: از جمله وظایف پلیس بین‌الملل، هماهنگی میان نیروهای پلیس و ایجاد هماهنگی از طریق پلیس اینترپل است.
شیرزاد اظهار کرد: پلس بین‌الملل در هفته ناجا نشستی با حضور سفیران کشورهای مختلف برگزار خواهد کرد و به تقویت همکاری‌ها خواهیم پرداخت.
وی به اهمیت همکاری پلیس در راستای مبارزه با جرائم اشاره کرد و ادامه داد: به همکاری جدی مأموران نیازمند هستیم و سعی داریم با شناسایی مشکلات احتمالی به تقویت مقابله با جرائم بپردازیم.
به گفته رئیس پلیس بین‌الملل، پلیس در همه جوامع سعی به مبارزه و مقابله با جرائم را دارد از این رو یک هدف مشترک را دنبال می‌کنیم و تعاملات با سایر کشورها در حال انجام است.
شیرزاده در ادامه به حادثه اخیر حمله تروریستی در اهواز اشاره کرد و افزود: اشتراک دبیرکل پلیس بین‌الملل طی نامه‌ای به فرماندهی ناجا برای حادثه تروریستی اهواز تسلیت فرستادند و اعلام کردند که برای انجام هرگونه همکاری آماده هستند.
وی در پایان با بیان اینکه برای اقدام تروریستی در اهواز تشکیل پرونده شده است، خاطرنشان کرد: پلیس موظف است احکام صادره از دستگاه‌قضایی را پیگیری کرده و اجرایی سازد.
انتهای پیام/۳۳۹۳