به گزارش پایگاه خبری ربیع، نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری و استارت‌آپ‌ها به عنوان نخستین نمایشگاه در اکوسیستم استارت‌آپی اصفهان با رویکرد شهر فناور و به همت شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان، ۳ تا ۶ مهرماه ۱۳۹۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار می‌شود.
حمیدرضا فاتحی مدیر شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان و مدیر اجرایی نمایشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار کیمیای وطن، در بیان اهداف و رویکرد اصلی نمایشگاه، به عنوان یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین اقدامات استان در حوزه تکنولوژی، گفت: این نمایشگاه با تأکید بر تکنولوژی، توجه به نقش دانش در توسعه جوامع بشری و نوآوری، به‌کارگیری ایده‌های نوین در شرایط فعلی کسب‌وکارها و با تمرکز بر استارت‌آپ‌ها فعالیت می‌کند. به دلیل فقدان نمایشگاه‌های بین‌المللی مناسب در کشور که دربرگیرنده تمامی حوزه‌های فناوری باشد، شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان تصمیم به برگزاری نمایشگاه استارتکس به همت اتاق بازرگانی اصفهان، مدیریت خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان و حمایت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گرفت.
وی اهداف اصلی این نمایشگاه را کمک به توسعه فناوری با استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی، کمک به شکل‌گیری تجارت و تعاملات اقتصادی حول فناوری، ایجاد شرایط مناسب برای تبادل تجارب شرکت‌های موفق در تجاری‌سازی و توسعه فناوری، تقویت مناسبات و افزایش ظرفیت اقتصادی با استفاده از فناوری، آموزش و توانمندسازی افراد علاقه‌مند به این حوزه عنوان کرد.
وی افزود: ارتباط بین شرکت‌ها و تلاش برای ایجاد هم‌افزایی بین این واحدها و توسعه و تعالی آن‌ها از اصلی‌ترین اهداف شبکه پژوهش و فناوری به‌حساب می‌آید.
فاتحی با اشاره به پایه‌ریزی برگزاری این نمایشگاه به‌صورت سالانه در استان اصفهان، ابراز امیدواری کرد: در سال‌های آتی نمایشگاهی پربارتر و غنی‌تر برای بهبود و توسعه اکوسیستم کارآفرینی و استارت‌آپی اصفهان برگزار می‌کنیم.
وی برنامه‌های جانبی نمایشگاه را اجرای رویدادهای متنوعی با حضور شرکت‌کنندگان، برگزاری جلسات سرمایه‌گذاری، شبکه‌سازی و برگزاری رویداد استارونت و رویداد فراخام اعلام کرد.
فاتحی، درباره تأثیر نمایشگاه بر اکوسیستم کارآفرینی و استارت‌آپی استان اصفهان با اشاره به سابقه دیرینه فعالیت صنعتی و کارآفرینی اصفهان، اکوسیستم استارت‌آپی و کارآفرینی اصفهان پس از تهران را از بزرگ‌ترین اکوسیستم‌های کشور و برخوردار از پتانسیل‌های لازم بیان کرد و افزود: کسب‌وکارهای نوپا و استارت‌آپ‌های بسیاری در استان داریم که از قابلیت تبدیل شدن به کسب‌وکارهای بزرگ برخوردارند و از طرفی جوانان پر شوری که به دنبال بستری مناسب برای توسعه بیشتر قابلیت‌های شخصی هستند؛ در نتیجه چنین نمایشگاه‌هایی با معرفی قابلیت‌های موجود در اکوسیستم و کمک به معرفی فعالان و علاقه‌مندان کسب‌وکار به یکدیگر، می‌تواند بهترین تأثیر را در رونق اکوسیستم کارآفرینی داشته باشد.